Virtuaalikennelit ja (luvattomat) koirien kuvat.

Muu keskustelu.

Valvojat: Anna Sinerheimo, Nonna Peltonen

Virtuaalikennelit ja (luvattomat) koirien kuvat.

ViestiKirjoittaja Suvi Tikkanen » 14.11.2007 23:06

Eli sivuilla http://www.tallini.fi on paljon koirien kuvia, ja läheskään kaikki eivät ole siellä luvan kanssa.

Kannattaa käydä tarkistamassa että löytyykö omia koiria tai omia kasvatteja sieltä.

Sivustolle pitää kirjautua, mutta kannattaa tehdä niin että ensimmäinen kävijä kirjautuu jollakin tunnuksella ja salasanalla, ja pistää sen tänne jakoon, niin että kaikki voivat käyttää samoja tunnuksia.

Tähän mennessä olen bongannut sieltä nahkoista:

Pinehillside's Blue Cool Dream
Applepie's Always Ready
Cinnaberry's Gwendolyn

Siellä on siis paljon muitakin, mutta muita en tunnista.

JA HUOM!
Siellä on ne rodut ihan sekaisin, eli koiranne kuva saattaa löytyä myös ihan vääränrotuisten seasta.

Laittakaa viestiä ylläpidolle jos haluatte että teidän luvattomasti lainatut kuvat poistetaan.
Sähköposti: bluezoo(at)kolumbus.fi
Kotisivut: http://www.kolumbus.fi/bluezoo/
-------------------------------------------------

"Koirat eivät ole koko elämäni, mutta tekevät elämästäni kokonaisemman."
Suvi Tikkanen

ViestiKirjoittaja Mika Kajuutti » 14.11.2007 23:23

Tälläisesta puhuttiin juuri koulussa(atk allala tärkeää). Periaatteessa te joiden koirien kuvia siellä on luvattomasti käytetty voitte lähettää tekijöille laskun, jonka summan saatte itse määrätä. Tai näin ainakin muistelisin, näin oli jollekkin tapahtunutkin jopa :-D . Mutta mikäli ei lisätienesti kiinnosta niin sitten vaan ilmaisette asian sinne, jos ei kuvat katoa niin ottakaapa yhteyttä lakimieheen.
Mika Kajuutti

ViestiKirjoittaja sanna holm » 15.11.2007 01:08

Myös pehkojen kuvia tuolla,joista yhden huomasin nähneeni täällä collie galleriassa:Kuvan ottaja/omistaja:Ann Louise Dahlin(koiraa en tunne sen enempää kuin omistajakaan)mutta toivottavasti kuva on luvan kanssa siellä :roll:
Always follow your nose(Gandalf the gray)
sanna holm

ViestiKirjoittaja Kirsi Leppälammi » 15.11.2007 01:23

Jos joku tunnistaa minun sivuiltani otettuja kuvia, niin olisin kiitollinen jos tiedostaisitte minulle.
Kirsi Leppälammi

ViestiKirjoittaja Velipekka Soini » 15.11.2007 01:39

Etsiä voi tunnuksilla: inspector / tutkii
Velipekka Soini

ViestiKirjoittaja Suvi Tikkanen » 15.11.2007 02:28

Niin ois tietenkin pitäny laittaa otsikkoon että "collie kuvia..." kun onhan siellä pehkojakin. Nyt vasta tajusin mokani. :evil:
Sähköposti: bluezoo(at)kolumbus.fi
Kotisivut: http://www.kolumbus.fi/bluezoo/
-------------------------------------------------

"Koirat eivät ole koko elämäni, mutta tekevät elämästäni kokonaisemman."
Suvi Tikkanen

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 15.11.2007 04:51

Kiitos havainnoista Suville ja tunnuksesta Velipekalle.

Löytyy ainakin yhden helsinkiläisen lk/pk-kasvattajan "ykköskoirat", ilmoitan siitä kasvattajalle sähköpostilla (voihan osa kuvista olla annettu luvalla virtuaalikenneleihin).

Katsoin vain haun koirat ja rotu: collie läpi, kyllähän niitä varmaan lisää löytyy muista roduista...Yleensäkin osa kuvista kyllä vaikutti epäilyttävän tutuilta, mutta kuvien koko ja taso on sitä luokkaa että omistajien itsensä syytä varmistaa - mikäli pitävät asiaa tärkeänä eikä lupia ole annettu mihinkään suuntaan...
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Mika Kajuutti » 15.11.2007 09:40

Mä vaihdoin otsikon, kun kerta molempia karvanpituuksia sieltä löytyy.
Mika Kajuutti

ViestiKirjoittaja Eija Kotka » 15.11.2007 11:11

Kirsi Leppälammi kirjoitti:Jos joku tunnistaa minun sivuiltani otettuja kuvia, niin olisin kiitollinen jos tiedostaisitte minulle.

Samat sanat, kiitoksia jos joku ehtisi noita käydä läpi....
Eija Kotka

ViestiKirjoittaja Tiina Backlund » 15.11.2007 11:22

Mun koirat siellä oli, mutta nopeasti kuvat hävisivät, kun ilmoitin niistä ylläpidolle.
Tiina Backlund

ViestiKirjoittaja Merja Pihlajasaari » 15.11.2007 11:41

Muutama tuttu kuva sieltä löytyi edellispäivänä. Ne on jo poistettu.
Kirsi Leppälammi, siellä oli joskus sinun koirasi kuva myös. Pyysin poistamaan ja tarkastamaan copyn, samalla kun sieltä poistettiin omamme. Copya ei ollut koska se sinunkin kuvasi poistui melkein samantien.
Unohdin vaan ilmoittaa sinulle. Tästä on jo muutama kuukausi.
Merja Pihlajasaari

ViestiKirjoittaja Maria Salovaara » 15.11.2007 11:55

Ylläpitäjä siellä muistuttaakin ettei mitä tahansa kuvia saa käyttää, ja kuvan luvattomasta käytöstä voi jopa tulla poliisijuttu. Käyttäjien kommenteista päätelleen asiaa ei aivan oo ymmärretty :-D

Ylläpito kertoo poistavansa luvattomat kuvat välittömästi, jos sellaisia tapauksia ilmenee.
Nainen on aina normaalilla tuulella.
Maria Salovaara

ViestiKirjoittaja Vera Viteli » 15.11.2007 18:44

On se kiva, kun on tällaisia päiviä, ettei tarvi tehdä mitään, niin ehtii käydä tutkimassa tuollaisiakin sivuja :-D
Mielenkiintoisen näköisiä collieita tuolla muuten!

No joka tapauksessa, tuttuja ja tutunnäköisiä koiria löytyi:

Hertan pennut (Eija!)
Tatjana (Kirsi!)
Golden Rose Dareija
Woolmill's DeBrau Jever
Scottail Ivor
tän kevään Black Gary -pentuja
Kangasvuokon Larkspur
Corydon Fancy Footsteps sekä Ann-Louisen joku pentukuva myös
Corydon Moon Be Blue
jokin Black Classiel's koira

Olihan siellä aika paljon ihan suomalaisiakin koiria, kaikkia en jostain kumman syystä tunnistanut ;-)

terkuin,
nettipoliisi-Vera :roll: :smt044
Vera Viteli

ViestiKirjoittaja Maiju Leppänen » 15.11.2007 19:46

Itse bongasin tuolta yksi päivä Stoorybook's kennelin logon, jonka käyttöön tuskin on saatu lupaa.
Maiju Leppänen

ViestiKirjoittaja Sanna Kinnunen » 15.11.2007 19:59

Mä etsin tänään Saimin kuvan sieltä (Zinnia's Tangerine Dream). Siellä oli kyllä tuttuja koirien kuvia mutten muista ihan kuvan perusteella kenen koiria oli.
Sanna Kinnunen
http://dispiritos.com
Sanna Kinnunen

ViestiKirjoittaja Tanja Ristolainen » 15.11.2007 21:10

Meiltä oli myös yksi kuva.

En noilla saitella käy, mutta nyt ajattelin mennä katsomaan ja sieltä yksi oma kuva ainakin osui silmään. Mielessä kävi, että varmaan kuvia on ehkä muuallakin vastaavissa paikoissa, mutta eihän se tule kun vähän sattumalta tietoon. Mielestäni olisi ihan asiallista, että noilla saiteilla olisi tällaisille kuvan anastamisesta kiinni jääneille jokin sanktio, jotta kuvien luvaton kopsailu vähenisi. Jos asiasta ei seuraa mitään muuta kuin kuvan poisto, niin ei oppimista kuvien omistussuhteesta tapahdu varmaan missään määrin. Parasta olisi bannata nuo narahtaneet, niin ehkä jotain edistystä tapahtuisi. En tosin tiedä, jos vaikka jossain näin toimitaankin jo. Kun useiden sivuilla taitaa lukea, kuten meilläkin, että ei anneta kuvia virtuaalikenneleihin ja on mainittu copyrighteista ym., niin kyllä kuvien "lainaajat" taatusti tietävät ottavansa luvatta.

Ei nyt asiana maailman vakavimmasta päästä, mutta kuitenkin :-D
Tanja Ristolainen

ViestiKirjoittaja Sanna Kinnunen » 15.11.2007 21:13

Mulla on mennyt jo hieman hermot näihin, sähköpostiin tulee harva se päivä kyselyjä että voinko ottaa tuon ja tuon kuvan sivuille ja vastaus on aina ollut sama: EI. Silti mun koirien kuvia on ollut ties kuinka monessa paikassa :(
Sanna Kinnunen
Sanna Kinnunen

ViestiKirjoittaja Linda Lehtiheimo » 15.11.2007 21:50

Löysinpäs sieltä kolme kuvaa koirastani ja laitoin eräälle "tallinomistajalle" viestiä, että poistaa luvattoman kuvansa hetimiten. Vastaukseksi sain; "ööh..se on kyllä mun oma koira. Mut voin poistaa kuvan jos se ei muka oo laillinen" :lol:

Olisin vastannut kertoakseni, että kyseinen koira makaa tuossa jaloissani tälläkin hetkellä, mutta olin jostain syystä päätynyt henkilön sulkulistalle enkä voi lähettää viestejä hänelle ;-)
Linda Lehtiheimo

ViestiKirjoittaja Sanna Kinnunen » 15.11.2007 22:31

Hehe Linda :D

Mä laitoin ylläpidolle viestiä että poistaa tuon kuvan tuolta mutta ei ole vielä mitään tapahtunut. Eikä se "tallinpitäjä" vastaa mulle :D
Sanna Kinnunen
Sanna Kinnunen

ViestiKirjoittaja Tanja Ristolainen » 15.11.2007 22:46

Mä laitoin mailia siihen info@tallini.fi ja pyysin poistamaan kuvan. Jossain vaiheessa oli sitten tullut vastaus, että kuva on poistettu.
Tanja Ristolainen

ViestiKirjoittaja Sanna Kinnunen » 15.11.2007 22:48

Ok, laitoin nyt tuohonkin mailia ja pyysin poistamaan sen kuvan.
Sanna Kinnunen
Sanna Kinnunen

ViestiKirjoittaja Hanna Seppä » 15.11.2007 22:58

Itse löysin 3 kpl luvattomia bordercollieita... Viestiä laitoin ylläpidolle heidän palautelomakkeen kautta (Ohje > Tukipalvelu, sieltä valikosta sitten "Ilmoitus kuvavarkaudesta" ja täytetään ongelmatallin nimi ja valitaan kuva esiin tulevasta listasta), että kuvien käyttöön ei ole lupia.
Hanna Seppä

ViestiKirjoittaja Tiina Hovi » 15.11.2007 23:01

Löytyipä muuten aika monta SCY:n kuvagalleriasta otettua kuvaa :shock:
Tiina Hovi

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 16.11.2007 00:12

Kaverini on joskus pelannut tuolla. Hän harrastaa valokuvausta ja kun oli lähettämässä sinne jollekin hevoselleen omaottamaa kuvaa omasta hevosestaan, tuli ylläpidolta kuvatarkistuksesta vastausviesti jossa eivät uskoneet hänen kuvanneen kuvia itse.. No..

Täähän on ollut jo kauan tiedossa, että tallini.fissä on useita kuvia varastettuna vähän kaikkialta. Ei siinä muu auta kuin itse yrittää kytätä paikkaa..

Selatkaapahan huviksenne muitakin rotuja kuin collieita. Nuo jotkut ihmiset, jotka tuolla pelaa, ei oikein osaa yhdistää kuvan koiraa oikeaan rotuun, löytyyhän tuolta collie-linkin alta "koiria", joiden kuvissa on shelttejä tai bortsuja sekä aussieitakin toimittamassa "collien virkaa".

Toisaalta onhan se hienoa, että joku tykkää toisen koirasta niin paljon että kuviakin aletaan kopioimaan. Eihän sitä tiedä pitäisikö suuttua vaiko kiitellä siitä, että omasta koirasta on tavallaan tykätty :roll:
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Marika Sandell » 16.11.2007 01:29

Miten ihmeessä niitä kuvia pääsee katsomaan? Kävin aikaisemmin kyseisillä sivuilla mutta en löytänyt mitään jonka avulla niitä pääsisi katsomaan :shock:
Paras ystäväni tässä maailmassa on ehdottomasti oma rakas koirani
Marika Sandell

Seuraava

Paluu Yleinen