Palaute: SCY:n sivusto (julkiset sivut)

Keskustelu ja palaute SCY:n www-sivujen ja intranetin toiminnasta.

Re: Palaute: SCY:n sivusto (julkiset sivut)

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 17.07.2013 16:10

Elsa Mäki kirjoitti:Nyt tulee tyhmä kysymys blush: Tiedot vanhasta uroskansiosta ei ilmeisesti siirry automaattisesti uuteen koska ainakaan oman koirani tietoja sieltä ei löytyny, vai? Eipä siellä vanhassakaan montaa koiraa ollut mutta nyt sileäkarvaisissa soopeleissa on vain yksi uros. Omani olin tosiaan lisännyt sinne vanhaan eli pitänee lisätä sitten uudestaan tähän uuteen?

Kunhan saamme intran avattua, tulee kirjautumisen kautta mahdolliseksi täydentää itse uroskansiota.
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 17.07.2013 17:33

Kirsi Auranen kirjoitti:Onko vain mun koneen ongelma, kun nuo uusien sivujen lomakkeet ei aukea? Tulee teksti että hakemaasi sivua ei löydy. :wink:

Nyt pitäisi lomakkeiden toimia. Ilmoitelkaa meille jos vielä ongelmia :shock:
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 17.07.2013 17:35

^^ Emman viestiin: tavallaan tuo yksi isompi on "pääuutinen". Mutta voidaan tuo (tai mitä tahansa) muuttaa kun saadaan laajemmin näkemyksiä :D
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Kirsi Leppälammi » 17.07.2013 19:47

Tai tarkemmin tuo isoin uutinen on se "viimeksi lisätty". Mutta tosiaan itsekin olen miettinyt, että voisi olla nätimpi kun kaikki olisi saman kokoisia. Ehkä tuohon etusivulle mahtuisi neljäkin viimeisintä uutista?

Pitää laittaa harkintaan.

Weea (2/07, TK2 RTK1 BH Say Wuf Wonder Why)
Hoax (6/10, TK1 BH Say Wuf Hidden Hoax)
LaaLaa (7/14 EE JMVA Merry Moonray's Firefox)
Kirsi Leppälammi

ViestiKirjoittaja Kirsi Auranen » 18.07.2013 12:24

Lauri Latva-Äijö kirjoitti:
Kirsi Auranen kirjoitti:Onko vain mun koneen ongelma, kun nuo uusien sivujen lomakkeet ei aukea? Tulee teksti että hakemaasi sivua ei löydy. :wink:

Toimii. Mutta mistä löytyy tapahtumaselvityslomake?
Kirsi Auranen

ViestiKirjoittaja Kirsi Auranen » 18.07.2013 12:54

Tulostietokannasta:
Tokomestaruuksista näkyy vain vuosi, mestari ja joukkukilpailu. Mistään ei pääse klikkaamaan auki koko tuloslistaa. Onko tulossa, tai pitäisi ainakin olla.
Kirsi Auranen

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 18.07.2013 13:06

Kirsi Auranen kirjoitti:Tulostietokannasta:
Tokomestaruuksista näkyy vain vuosi, mestari ja joukkukilpailu. Mistään ei pääse klikkaamaan auki koko tuloslistaa. Onko tulossa, tai pitäisi ainakin olla.

Mikään ei estä toko-toimikuntaa itse kasaamasta noita listoja valmiiksi ja sitten katsotaan kuinka ne saadaan näkyviin. Mukaan vaan Kirsi & co kehittämään palvelua sellaiseksi kun toko-toimikunta itse sen haluaa olevan. Teknisten rajoitteiden/mahdollisuuksien puitteissa tietty. ;) Uuden järjestelemän perusajatus on helppokäyttöisyys ja tietojen laajempi julkaiseminen toimikuntien ja alaosastojen toimesta. Ja voin lopuksi todeta, että on helppokäyttöinen työkalu. Rohkeasti vaan mukaan.
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Kirsi Leppälammi » 18.07.2013 14:38

Tällä hetkellä noista KAIKISTA tuloksista ja niiden laittamisesta on vastannut kaksi ihmistä, joista toinen on keskittynyt täysin tuloksiin, ja toisen työ on hieman hajautuneempaa. Lähtökohta on ollut kerätä tuloksiin voittajat mahdollisimman pitkälle, jotta saisimme sivustot toimimaan myös eräänlaisena historiallisena tietopankkina.

Nämä kaksi ihmistä eivät nyt lähihistoriassa ainakaan tule yksittäisiä tuloksia näistä vanhoista tokomestiksistä kaivelemaan sivustolle. Aika ja voimavarat yksinkertaisesti eivät riitä. Työtä on nyt jo hurjasti. Tarkoitushan onkin, että homma hajautetaan enemmän mm. toimikunnille, jolloin ylläpitäjät lähinnä syöttävät sivustolle sitä materiaalia, joka heille valmiiksi toimitetaan.

Uusista, tulevista tokomestiksistä toki aina sitten tulee tarkemmat tulokset, mutta historiallisesti automaattisena tulee ainoastaan tällä hetkellä nuo voittajat.

Mahdollista kuitenkin on kaikki aikaisemmatkin tulokset saada, jos vain löytyy se tekijä :D . Siitä nuo sivut ovat juuri hyvät, että kaikkeen on mahdollisuuksia, kun vain innokkaita tekijöitä ilmoittautuu ja lähtee tietoa kaivamaan ja syöttämään.

Weea (2/07, TK2 RTK1 BH Say Wuf Wonder Why)
Hoax (6/10, TK1 BH Say Wuf Hidden Hoax)
LaaLaa (7/14 EE JMVA Merry Moonray's Firefox)
Kirsi Leppälammi

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 18.07.2013 16:09

Kirsi Auranen kirjoitti:
Lauri Latva-Äijö kirjoitti:

Toimii. Mutta mistä löytyy tapahtumaselvityslomake?

Kiitos huomiosta Kirsi. Pitänee lisätä iltasella tuo myös tuonne.
Ensihätiin lomake löytyy vanhoilta sivuilta: http://www.collieyhdistys.fi/x-lomakkeet.htm
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Kirsi Auranen » 18.07.2013 19:33

Jorma Lahti kirjoitti:
Kirsi Auranen kirjoitti:Tulostietokannasta:

Mikään ei estä toko-toimikuntaa itse kasaamasta noita listoja valmiiksi ja sitten katsotaan kuinka ne saadaan näkyviin. Mukaan vaan Kirsi & co kehittämään palvelua sellaiseksi kun toko-toimikunta itse sen haluaa olevan. Teknisten rajoitteiden/mahdollisuuksien puitteissa tietty. ;) Uuden järjestelemän perusajatus on helppokäyttöisyys ja tietojen laajempi julkaiseminen toimikuntien ja alaosastojen toimesta. Ja voin lopuksi todeta, että on helppokäyttöinen työkalu. Rohkeasti vaan mukaan.

Listathan on valmiina vanhoilla sivuilla vuodet 1999-2012. Eikö niitä voi siirtää sieltä suoraan uusille sivuille?
Kirsi Auranen

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 18.07.2013 21:26

Jorma Lahti kirjoitti:[quote="Kirsi Auranen]
Mutta mistä löytyy tapahtumaselvityslomake?[/quote]
Kiitos huomiosta Kirsi. Pitänee lisätä iltasella tuo myös tuonne.
Ensihätiin lomake löytyy vanhoilta sivuilta: http://www.collieyhdistys.fi/x-lomakkeet.htm[/quote]

Lomakkeet lisätty "Tapahtumat" otsikon alle.
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 18.07.2013 21:35

Kirsi Auranen kirjoitti:Tulostietokannasta: Tokomestaruuksista näkyy vain vuosi, mestari ja joukkukilpailu. Mistään ei pääse klikkaamaan auki koko tuloslistaa. Onko tulossa, tai pitäisi ainakin olla. Listathan on valmiina vanhoilla sivuilla vuodet 1999-2012. Eikö niitä voi siirtää sieltä suoraan uusille sivuille?

Kuten KirsiL mainitsi, käsiparit ovat aika työllistettyjä nyt. Olisiko siis halukkuutta, että tokotoimikunnasta kouluttaisimme nimeämänne tiedottajan käyttämään tätä uutta julkaisujärjestelmää? Saisitte itse viedä noita tuloksia omaan tahtiin sivustolle + kaikkea muutakin tokoon liittyää aineistoa? Tämä sama tietty kaikille muillekkin toimikunnile ja alaosastoille vinkiksi.

Koulutusta on suunniteltu syksylle, mutta jos joku haluaa ottaa jo varaslähdön tiedottajaksi, niin sekin sopii.
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Kirsi Auranen » 18.07.2013 23:32

Savolaisen Pia jo kysyi keväällä, ja mä olen lupautunut hommaan. Kuulemma koulutusta saa! :wink:
Kirsi Auranen

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 19.07.2013 15:15

Kirsi Auranen kirjoitti:Savolaisen Pia jo kysyi keväällä, ja mä olen lupautunut hommaan. Kuulemma koulutusta saa! :wink:

Laitoin Kirsi mailia.
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 27.07.2013 01:04

Väliaikatietoa 27.7.2013:

Hallituksen kokouksessa 1.8 päätetään muutamista linjausasioista, joita internet/intra-työ yhdistysnäkökulmasta edellyttää.
Uusilla sivuilla on nyt kaikki tarvittava aineisto, joka oli vanhoilla sivuilla.
Varsinaisesti vanhoja sivuja ei enää päivitetä, mutta jos sinne jotain viedään, niin vastaava löytyy uudelta sivustolta.

Intranet-työ on käynnistymässä - osittain pitkälläkin - mutta toimintaproseduurit ja tietoturvallisuusasiat tutkitaan huolella (esim. jäseneksi liittyminen).

Alaosastojen sivustojen osalta voi katsoa yhtä konseptia Turun alaosastoa koskien. Joitain omia alueita lienee syytä jättää alaosastojen omaan
harkintaan ja kokonaisuudesta on syytä käydä yhteisiä keskusteluja.

Koulutus sivujen ylläpitäjille siirtyy ainakin syyskuuhun, aika on sopimatta. Tekninen ylläpito on varsin helppoa, koulutuksessa on tarkoitus pohtia siksi
myös julkaisupoliittisia ja vastuunjako - toiminnallisia asioita. Erityisesti alaosastojen tiedotusvastaavien rooli tulee korostumaan jatkossa.

Mutta 1.8 SCY:n hallitus linjaa näitä, eli sen pohjalta asiat ja aikataulumme täsmentyvät :D
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Emma Kimari » 30.07.2013 17:03

OT, toimiiko muilla sivuston ulkoasu? Mulla nimittäin sivut on ihan sekaisin, mutta voi johtua koneestakin.
pkcn Zinnia's I Willalways Loveyou "Nita"
Emma Kimari

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 30.07.2013 19:51

Itse en ole havainnut tällaista. Ensimmäinen ilmoitus...

Jos tällaista esiintyy niin ottakaa vaikka näytönkuva (prt screen-näppäin, word tai openoffice auki ja liittäkää tiedostoon ko. näytönkuva) ja laittakaa
minulle sähköpostilla (lauri.latva-aijo@luukku.com)

Emma: onko ongelma "kauttaaltaan" tai määritellyllä sivulla? Selain ja versio, työaseman käyttis? Laita tietoa s-postiin tai miksei tähänkin.
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Emma Kimari » 01.08.2013 02:18

Luultavasti oma kone temppuili.. Sivut oli hetken ihan sekaisin mutta vähän ajan päästä näytti taas ihan normaalilta.
pkcn Zinnia's I Willalways Loveyou "Nita"
Emma Kimari

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 02.08.2013 03:02

OK, hyvä :D Voi olla myös, että meidän oma ylläpito- ja rakentamisporukka tai sitten Koodiviidakko on juuri sillä sekunnin sadasosalla
sattunut tekemään jotain juuri kyseisellä sivulla, mikä saattaa johtaa tuohon...
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 21.08.2013 13:00

Uuden sivuston osalta lähipäivinä julkisen puolen loppurakentamisvirityksiä, tilapäisesti esim. sivuston navigaatio ei käytettävissä.
Ulkoasussa muutoksia, jotka säädetään kerralla nykyistä paremmiksi, eli niitä ei kannata ihmetellä (esim. punaisia linkkejä :) )
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Terhi Salonen » 29.01.2014 00:45

Jos mahdollista, niin alaosastosivuille olisi hienoa saada kartta, jonka mukaan oman alaosastonsa voisi etsiä kätevästi. Tai vaihtoehtoisesti paikkakuntahaku, joka ohjaa oikeaan alaosastoon :)
Ja sekä etusivulle että jäseneksi liittymiskohtaan olisi hienoa saada alaosastotoimintaa näkyville, jotta rodun parissa uudet ihmiset löytäisivät alaosastot helposti ja näkisivät että missäpäin on mitäkin toimintaa :)
pk-n Silimen Tähdenlento "Nana"
sk-n Secret Affair´s Joy To The World "Siru"
sk-n Secret Affair´s Unchain My Heart "Iiris"
Terhi Salonen

ViestiKirjoittaja Lauri Latva-Äijö » 29.01.2014 03:22

Hyviä ajatuksia :D Nyt tehdään vielä hetki perustaa kuntoon, sitten paneudutaan näihinkin :-D Tietysti tuossa on monenlaista, esim. alaosaston saa itse valita
asuinpaikasta riippumatta. Mutta kyllä se alaosastotoiminnan parempi esiin nostaminen on koko yhdistyksen perustan kannalta keskeistä...
Lauri Latva-Äijö

ViestiKirjoittaja Heidi Malmivaara » 30.01.2014 19:34

Usein törmää myös kysymykseen, että pitääkö alaosastoon erikseen liittyä/maksaa jäsenmaksu. Voi olla että se jo sivuilla lukeekin, mutta jossei niin sen voisi lisätä että ei tarvitse.
Pkcn Irokon The Shining "Merkki"

Sydämen sopukoissa ja muistoissa:
Pkcn Suvinuoskan Anastasia "Milla"
X-rotu Mellu (pystykorva-labbis-hirvikoira-ajokoira mix)
Pkcn Snowpaw Purple Angel "Peppi"

peppermillscollies@gmail.com
http://www.peppermillscollies.com
Heidi Malmivaara

ViestiKirjoittaja Katja Hämäläinen » 31.01.2014 13:18

Sivuilta löytyy ainakin colliesanomiin liittyviä vanhentuneita tietoja mm mediakortti ja ristiriitaisia tietoja mm koska on viim. Materiaalien jättö.

Ala-osastoissa on paljon uusia puuhanaisia ja jos tiedot olisivat oikein ja ajantasalla helpottaisi toimimista.

Katja
Katja Hämäläinen

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 31.01.2014 14:00

Alaosaston toimintaa tulisi ohjata ensisijaisesti Alaosaston vuosikello (jota myös ylläpidetään), eli käykää tutustumassa myös siihen. ;)
Siihen on päivitetty kaikki oleellinen ja tarvittavilla deadlineilla.

Jos lisäyksiä/korjauksia/huomioitavaa, niin ne saadaan nopeasti tehtyä julkaisujärjestelmällä.

http://www.scy.fi/scy/ajankohtaista/ala ... kello.html
Jorma Lahti

EdellinenSeuraava

Paluu www/intranet