CS 5-6/09

Colliesanomiin liittyvää keskustelua, esimerkiksi juttuvihjeet ja palaute lehdestä.

Re: CS 5-6/09

ViestiKirjoittaja Sanna.Siimes » 23.12.2009 20:33

Minäkin olen lehteni saanut, kiitokset tekijöille :D
Ja tosiaan munkin lehdessä Hanniksen mainos vain puolisivua :wink:
:smt006
Sanna.Siimes

ViestiKirjoittaja Satu Havukainen » 23.12.2009 21:19

Niille, joilta puuttuu keskiaukeama olen laittanut ko sivut näytille nettiin osoitteeseen http://www.hawkfields.com/mainos/keskiaukeama.pdf

Kyseessä ei ole painokelpoinen versio, vaan "hivenen" kevyempi näyttöversio. Koska en uskalla luvata milloin saan omat lisäkappaleeni painoksesta, en pysty myöskään sanomaan koska pääsen lähettämään ehjiä kappaleita rikkonaisten tilalle. Mikäli joku kaipaa ehjää kappaletta, pyydän laittamaan sähköpostia osoitteeseen satu.havukainen (ät) hawkfields.com ja mielellään osoitetiedot mihin lehti postitetaan.

Toivoisin että informoitte ystäviänne aiheesta ja pyydätte ottamaan yhteyttä minuun mikäli ovat saaneet puutteellisen kappaleen. Tiedot kaikista viallisista kappaleista ovat tärkeitä reklamaatiota ajatellen, puhumattakaan siitä että kaikki saavat ehjän lehden niin halutessaan.

Mikäli lehden sisällössä on korjattavaa, olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaa näistä Lindalle osoitteeseen toimitussihteeri.cs (ät) gmail.com Vaikka seuraammekin foorumia, emme kirjaa ylös lippulappusille esille tulleita asioita joten toivomme että huomautettavista ja seuraavassa lehdessä huomoitavista asioista laitetaan vielä erillinen viesti.

Pahoittelen lehdessä esiintyneitä virheitä ja niistä aiheutunutta mielipahaa.

ystävällisin terveisin,
Satu Havukainen

Colliesanomat, päätoimittaja
Satu Havukainen

ViestiKirjoittaja Taija Salo » 28.12.2009 16:47

Eipä ole taaskaan Colliesanomaa näkynyt :smt011

Ei ole tuo Laserma ihan tehtäviensä tasalla, jos jokainen numero pitää sieltä erikseen pyytää, eikä viimeksikään riittänyt edes yksi pyyntö :?
Sweat more in training, bleed less in battle * csku JK3 TK2 BH Goldshimmer I Think Not * cskn AGI3 BH Lubin's Garden Flower * csku Waggawagga * http://ruutanastrategia.vuodatus.net/
Taija Salo

ViestiKirjoittaja Sanna Kinnunen » 28.12.2009 18:51

Mähän odotin myös sitä edellistä numeroa sen kuukauden päivät. Kysyin maililla sieltä ja sanottiin että on LÄHETETTY. Sitten meni pari viikkoa ja kysyin uudestaan että missä se luuraa, tuli maili että "voi että enkö ole muistanut lähettää". :?
Sanna Kinnunen

ViestiKirjoittaja Seija Nurmi » 28.12.2009 19:34

Mulle lehti löysi 22.12 ja uuteen osoitteeseen täysin moitteetta :-) Lasermalle sen osoitteenmuutoksen minäkin tein.
Seija Nurmi

ViestiKirjoittaja leila lemetti » 29.12.2009 22:01

Taija Salo kirjoitti:Eipä ole taaskaan Colliesanomaa näkynyt :smt011

Ei ole tuo Laserma ihan tehtäviensä tasalla, jos jokainen numero pitää sieltä erikseen pyytää, eikä viimeksikään riittänyt edes yksi pyyntö :?

Heippa
Ei ole ihme että et Colliesanomia saa, koska et ole jäsenlistalla lainkaan. Lähetin eilen yksityismeilin, mutta en ainakaan ole vielä vastausta saanut, mutta josko näin onnistuisi:
koska olet liittynyt jäseneksi?, elikkä maksanut jäsenmaksun?, keneltä/mistä olet saanut maksulapun viitteineen?
Tuossa jäsenrekisterin siirtymisvaiheessa on saattanut tapahtua jotain, joten lähetä minulle tiedot maksusta, kopio maksukuitista, jotta asia saadaan selväksi

terveisin Leila Lemetti, SCY:n sihteeri, yhteystietoni löytyy lehdestä/SCY:n nettisivuilta
sano...
leila lemetti

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 30.12.2009 03:03

Näin kotiin palanneena heti kommentoin sitä PK-mestaruustaulukkoa.

Ihan mun moka se oli, kun ajattelin ne kerrankin koostaa näkyville. Tai se lähti siitä kun oli minusta niin hyvä tulostaso tänä vuonna, niin piti sit alkaa katsomaan mitä se on aiemmin ollut. Ja ajattelin samalla laittaa samaan paikkaan näkyville mestaritkin ja muuta tietoa.

Eli 2003 on molemmat mestarit siis väärin, en tiedä mistä ihmeestä tuon tiedon olin kaivanut. Pääasiallinen lähteeni oli SCY:n kotisivut ja siellä ne rotumestaruustulokset, mutta oliko sitten silmät harittanut ja menneet väärät tiedot 2003 Ulvilan kohdalle vai mikä siinä mätti. Olinhan mä itse paikalla Ulvilassa kisaamassa ja muistan kyllä molemmat mestaritkin :-)

Seuraavaan lehteen kuiteskin luvassa korjattu taulukko. Kiitos siis Tainalle, joka soitteli kun oltiin viime tiistaina ajelemassa lentokentälle ja kommentoi asiaa!

Katri tö sählääjä

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja Heidi Jokipuro » 01.01.2010 15:49

Onko kaikille lehti jo tullut? Mistäköhän mahtaa johtua, kun mulla vaan ei lehteä 5-6/09 näy?!
Aina ennen on perille löytänyt.
__________________________________________________________________________________
http://www.billionbeat.blogspot.com
Heidi Jokipuro

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 01.01.2010 16:26

Hyvää uuttavuotta kaikille !

Jos lehteä ei tule, niin olkaa yhteydessä Lasermaan puhelimella, kertokaa asianne koskevan SCY:n jäsenyyttä ja tiedustelkaa:
a) löytyykö nimenne lehtipainoon lähetettävästä osoitteistosta (=jäsenmaksu maksettu)
b) jos nimi löytyy, niin tarkastuttakaa tarkka osoite mihin lehden lähettävät, jos väärä osoite, antakaa oikea
c) jos ei nimeä + osoitetta löydy ja olette omasta mielestänne maksaneet jäsenmaksun, niin maksukuitista kopio sähköpostilla tai paperipostilla sihteeri Leila Lemetille, niin selvitämme asian.

Kevään jäsenmaksusotkuissa on jäänyt varmasti useita maksulappuja saapumatta perille. Näin kävi myös itselleni. Ollaan siis aktiivisia ja tarkistetaan asian todellinen laita Lasermasta. Heillä on ajantasaisin tieto jäsentilanteesta. Toivottavasti saamme nämä loputkin mahdolliset kevään jäsenmaksusekaannukset selvitettyä ja lehden saapuminen varmistettua jatkossa.

terveisin,

Jorma Lahti
puheenjohtaja, SCY
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 03.01.2010 15:46

No niin, aloin nyt korjaamaan sitä taulukkoa, mikä excelillä oli tehty eli kun avasin sen koneelta niin:

tadaa, siellä on kaikki tiedot ihan oikein :-O

Sieltä löytyy 2003 Ulvilan kisoista ihan oikeat mestarit, ja 2001 vuoden tuloksetkin on... Eli en tiedä missä vaiheessa kämmi on käynyt, koska itseltä se taulukko on juuri oikeanlaisena lähtenyt eteenpäin. On siellä näemmä muitakin virheitä, johtunevat kaikki siitä että 2001 vuosi on jäänyt pois ja nuo mestarit pompsahtaneet ylemmäs. 2002 Maaningalla hakumestari oli T.M. Al Dent de Niro ja jälkimesartaruutta ei jaettu, 2001 Kajaanissa Hofflane's Texas Express, jälkimestaruutta ei jaettu.

Mutta uudelleen se kuiteskin seuraavaan lehteen tulee. Korjattuna.

Katri

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 03.01.2010 15:47

Niin, ja omassa taulukossa lukee oikein jälkimestarikin, eikä jäkimestari :-D

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 03.01.2010 15:54

Laita Katri mainitsemasi taulukko minulle, niin katson siitä nuo mestaruudet kohdilleen www-sivuille.
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 04.01.2010 13:42

On ne Jorma kotisivuilla ihan oikein, oli varmaan vaan taittovaiheessa pompsahtanut taulukon tiedot vinoon...

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja Päivi Kaski » 04.01.2010 18:18

Valotan asiaa nyt näin taiton puolesta, mitä ko. taulukolle on tapahtunut.

Taulukko on tullut taittoon Excelistä tehtynä pdf:nä. Suhtaudun aina hieman epäluuloisesti toimisto-ohjelmien pdf-tiedostoihin, ne eivät aina toimi moitteettomasti painossa. Toisekseen, taulukossa käytetyt fontit ovat erilaisia kuin Colliesanomissa muuten (esimerkkinä tästä voitte vilkaista lehdessä ollutta MH-taulukkoa, sen ulkoasu poikkeaa melkoisesti CS:n normaalista taitosta - tässä kohtaa iski kuitenkin laiskuus, sillä ko. taulukko on kuva, eikä tekstejä saanut siitä irti, vaan ne olisi pitänyt latoa kokonaan uudelleen). Näin ollen olen taittanut laatikon uudelleen ja tässä vaiheessa ovat sattuneet nuo valitettavat virheet. Syy on siis minun ja kiviä saa viskellä tänne suuntaan. Taulukko ilman muuta julkaistaan seuraavassa lehdessä korjattuna.

Miten tällaiset ikävät virheet, jotka aiheuttavat turhaa mielipahaa, sitten voisi välttää? No, itse voisin olla huolellisempi (ja tämän suhteen olen kyllä tutkiskellut itseäni ja miettinyt, olenko varmasti oikea henkilö lehteä taittamaan), mutta myös lähettävä osapuoli voi osaltaan helpottaa kummankin osaa, niin omaansa kuin meidän lehtitoimikuntalaistenkin - kysymällä. Esimerkiksi tuollainen taulukko on helpoin käsitellä taitossa, jos se tulee meille tekstinä, jossa sarakkeet on erotettu toisistaan tabulaattorilla ja rivit rivinvaihdolla. Sen jälkeen InDesign osaa melkein itsestään tehdä siitä "Colliesanomien näköisen" taulukon, vain paria säätöä käyttämällä.

Tarinan opetus: Lähettäkää ihmeessä meille tavaraa, mutta jos se sisältää vähänkään kummallisempia juttuja, niin kysykää. Saatatte virheiden välttämisen lisäksi säästää huomattavasti vaivaa myös itseltänne.

Päivi, CS taitto

PS. Vielä yksi pieni juttu, josta olisi kovasti apua lehtitoimikunnalle. Jos teette itse ilmoituksenne, tarkistakaa varaamanne ilmoituskoon mitat! Ja huomaattehan, että koot myös hieman muuttuivat siirryttäessä vuosikertaan 2010, sillä ylipaksujen lehtien varalta teimme päätöksen ottaa vähän lisää marginaaleja lehteen.
Päivi Kaski

ViestiKirjoittaja Maarit Saarto » 05.01.2010 01:39

Päivi Kaski kirjoitti:...ja tämän suhteen olen kyllä tutkiskellut itseäni ja miettinyt, olenko varmasti oikea henkilö lehteä taittamaan...

Tekevälle sattuu! Mielestäni koko lehti on tämän nykyisen lehtitoimikunnan ansiosta muuttunut aivan erinomaiseksi kokonaisuudeksi, jota on ilo lukea ja myös kaunis katsella. Virheet saa aina korjattua, eivät ne niin vaarallisia ole.

Kiitokset teille kaikille hienon lukupaketin eteen ahkeroineille!
Maarit Saarto

ViestiKirjoittaja Inari Karsh » 05.01.2010 02:02

Hyvä toimituskunta,

Nyt on ihan pako kompata Maarit Saartoa.

Lämpimät kiitokset niin numerosta 5-6 kuin koko vuoden lehdistä!
Inari Karsh

Edellinen

Paluu Colliesanomat