Luonnetestiin ilmoittautumisen vaikeus

Luonne- ja käyttäytymiskeskustelua, myös luonnetestaamiseen liittyvät aiheet.

Valvojat: Mia Möller, Kirsi Leppälammi

Luonnetestiin ilmoittautumisen vaikeus

ViestiKirjoittaja Minna_Saarinen » 18.10.2008 12:00

Mä kun en vieläkään voi allekirjoittaa että luonnetestiin on niin kovin vaikea päästä, niin kertokaahan kokemuksianne luonnetestiin ilmoittamisesta? Toiset jää aina rannalle (miksi?) ja toiset valikoivat tuomarit joille haluavat viedä ja omasta tiukasta kalenterista huolimatta saavat koirat testiin.

Onko kyse halusta (prioriteeteista ja valinnoista) -> luonnetestejä on viikonloppuisin jolloin yleensä on ne vapaatkin ja kaikki muutkin vastaavat harrastusaktiviteetit jolloin täytyy tehdä valintoja mihin haluaa eniten. Testejä on kohtuullisen paljon ja monen järjestäjän kanssa on nimenomaan tänä vuonna tullut puheeksi miten ilmoittautumisissa ei ole ollut edellisten vuosien tapaan ruuhkaa. Monissa testeissä onkin vedetty testi vajaana läpi kun varakoirat on käyty läpi tuloksetta. Varaltakin pääsee todella todella usein mukaan. Colliealaosastot järjestävät vielä kaiken lisäksi aktiivisesti testejä ja niissä tuppaa olemaan yleensä vielä colliet etusijalla, tulosten perusteella harva testi kuitenkaan täyttyy collieista vaikka ne etusijalla olisivat olleetkin. Luonnetestikalenteri on palveluskoiraliiton hommia ja pk-lehdessä julkaistaan kaikki anotut luonnetestit. Onko se sitten niin että näille jotka eivät niihin testeihin pääse ei tule pk-lehteä ja tieto testeistä tulee lehden tilanneita myöhemmin kun liiton sivuja päivitetään? Ite kun otin tänä keväänä ilmoittautumisia vastaan niin huomasin todellakin töissä pk-lehden ilmestymisen kun puhelin lauloi aamusta alkaen :-D Jälleen kerran mä kuuluttelen ihmisiltä aktiivisuutta.

Ite oon kaksi koiraa testannut. Ekan vuonna 2006, jolloin tsekkasin vain yhtenä päivänä liiton sivuilta (mulle tulee myös pk-lehti) että missähän haluamani tuomari vielä tänä vuonna arvostelevat ja laitoin sähköpostia (soittaminen on kuitenkin huomattavasti tehokkaampaa). Pääsin varalle kaksipäiväiseen testiin jossa oli etusija landseereilla kahden koiran kanssa enkä muualta edes kysellyt. Ilmoittautumisajan päätyttyä tuli järjestäjältä yhteydenotto että tervetuloa. Toisen testasin 2007 extempore :wink: Luin täältä foorumilta että syystä X ei alaosaston testi ollutkaan ollut lehdessä (muista enää miksi) vaikka oli anottu ja että testiin oli tilaa. Soitin ilmoittautumisten vastaanottajalle ja kas meille oli paikka. Olin samalle päivää myös ilmoittautunut toko-kokeeseen toisen koiran kanssa ja sopimalla sain molemmat järjestymään. Tokossa meidän luokka oli aamupäivästä ja pääsin ekana kehään jotta sain heti kehän jälkeen lähteä ajelemaan Nokialle (noin 40km) luonnetestiin jonne olin sopinut koirani viimeiseksi.

Tänä vuonnakin on täällä foorumilla aikas kivasti noista testeistä kuuluteltu :D Näin äkkiseltään tulee heti mieleen ainakin Kotkan, Turun ja Ulvilan testit joihin ilmoiteltiin olevan tilaa foorumilla.

Elikkäs paljastakaa te jotka koette testiin pääsemisen helpoksi että miten sen teette! :-D
Minna_Saarinen

Re: Luonnetestiin ilmoittautumisen vaikeus

ViestiKirjoittaja Kaarina Pesonen » 18.10.2008 12:41

Aina olen onnistunut koiran testiin saamaan kun olen halunnut. Tärkeää varmaan juuri se, että aloittaa soittelun samana päivänä kun pk-lehti tulee laatikosta. Toiseksi matka ei ole minulle este, olen ajanut sen 500 km suuntaansa testiin jos on tarvinnut. Kaikkein vaikeinta on päästä tähän meidän "lähitestiin", Keski- ja Eelä-Suomesta paikat irtoavat helpommin.
Kaarina Pesonen

ViestiKirjoittaja Kirsi Leppälammi » 18.10.2008 13:20

Ei ole kyllä minullakaan ollut koskaan vaikeuksia. Omista koirista nyt ei ole testattu kuin pari - ne pääsivät ihan sinne minne halusin ja koska halusin ilman varasijoja tms. Kasvateista / sijoituskoirista on sitten testattu useampi. Myös nämä ovat päässeet aina ilman varasijoja ja yhdellä soitolla.

Itse varasin alaosaaston testistä viidelle kasvatilleni paikan, joten aktiivisuutta näin kasvattajan näkökulmasta voi myös olla näin päin. Yhden kasvattini on koiran isän omistaja ilmoittanut testiin.

Moni kyllä lähtee testaamaan koiraansa, jos kasvattaja hieman tukee asiassa ja vaikka sitten tekee homman näinkin helpoksi, että ei tarvi kuin maksaa ja ilmestyä paikalle.

Moni kasvattaja kyllä taitaa mieluummin olla niitä "heikompia" kasvateitaan hoputtamatta testiin. Jos taas joku on oikeasti kivan tuntuinen, niin sen eteen tehdään sitten ehkä vähän töitäkin, jotta saadaan se _hyvä_ tulos kirjoihin ja kansiin.

Weea (2/07, TK2 RTK1 BH Say Wuf Wonder Why)
Hoax (6/10, TK1 BH Say Wuf Hidden Hoax)
LaaLaa (7/14 EE JMVA Merry Moonray's Firefox)
Kirsi Leppälammi

ViestiKirjoittaja Minna_Saarinen » 18.10.2008 13:54

Kirsiä komppaillen on monia kasvattajia jotka niitä luonnetestipaikkoja kasvateilleen hankkivat ja hyvä niin! On varmasti helppo vain maksaa ja tulla paikan päälle, vaikkei muuten niin näistä aktiviteeteista mitään perustaisikaan ja taas on yksi collie testattu! :smt041 Samaten se myös mielestäni kertoo siitä että kasvattaja todella haluaa niiden kasvattien tulevan testatuksi :peukku:
Minna_Saarinen

ViestiKirjoittaja Johanna Ruottinen » 18.10.2008 14:10

Luonnetesteihin on ihan helppo päästä, sinne ja silloin ja niille tuomareille kuin haluaa - jos vaan näkee sen vaivan pysyä tilanteen tasalla. Vaihtoehtoisesti voi sitten repäistä ja lähteä extempore yhden päivän varoitusajalla kun tulee sopiva peruutuspaikka. Näin mä olen tehnyt ja saanut kaikki koirani testattua ihan silloin kun olen halunnut.

Toista se on koepaikkojen kanssa, HUOH :roll: mä olen vakuuttunut että niissä täytyy olla joku taika millä paikat saa varattua "tiskin alta"...
Johanna Ruottinen

ViestiKirjoittaja Heidi Malmivaara » 18.10.2008 15:47

Mun on kans jotenkin kauheen vaikee uskoo sitä että luonnetestiin ois vaikea päästä kun tosiaan niin moni pystyy jopa valikoimaan tuomarit kelle vie. Tietysti voi olla hieman maantieteellisiä eroja että täällä etelässä on enemmän valinnanvaraa, en ole seurannut paljonko pohjoisessa testejä on.

Itse testannut vasta kaks koiraa, ilmoaminen oli kyllä ehkä keskivertoa helpompaa sillä ekalle koiralle oli isän omistaja varannut paikan ja toinen osallistui oman alaosaston testiin. Myönnettäköön toki että itse testiä mukana järjestäneenä oli mahdollisuus vaikuttaa aikaan ja paikkaan ja tuomareihinkin ja sisäpiirin tietona tiesin tarkan päivämäärän koska ilmot aloitetaan. Kannattaa siis tulla mukaan alaosaston toimintaan! :wink:

Itse ajattelisin että jos oma alaosasto järjestää testiä (järkkääkö kaikki alaosastot?) niin sinne ois kaikkein helpoin ja kivuttomin päästä sisään. Tai edes joku toinen oman rodun alaosasto.

Itse seuraan palveluskoirien nettisivustoa enkä lehteä, lehti toki tulee ja se luetaan muilta osin (joskaan en pidä lehteä muutenkaan kovin hyvänä, minua palvelevana, lt-tulokset kiinnostaa, mutta koetoimitsijana se pitää tilata). Nettiin tiedot ilmeisesti tulevat aiemmin kuin lehti on ihmisillä käsissä? ainakin muissa kokeissa tämä koetaan kai ongelmaksi että netilliset ihmiset on etusijalla koska näkevät ne ennen muita. Tietysti on käytävä usein katsomassa että koska tiedot julkaistaan. Ja oltava heti kärppänä paikalla.

Mielenkiinnolla nyt seuraan että miten saan oman sijoitustyttöni testiin ensi keväälle tai sinne paikkeille kun omalla alaosastolla on vasta myöhemmin testi. Varsinkin kun testipaikka ei välttämättä ole kummankaan kotikaupunki, tosin toivotaan että kävis vielä sellanenkin flaksi. Missään nimessä en ajattele ettenkö sitä sais testattua ennen ensi syksyä.
Samoin kun muiden (loput 4) kasvattien testiaika on niin taatusti autan heitä paikan löytämisessä niin paljon kuin pystyn.
Pkcn Irokon The Shining "Merkki"

Sydämen sopukoissa ja muistoissa:
Pkcn Suvinuoskan Anastasia "Milla"
X-rotu Mellu (pystykorva-labbis-hirvikoira-ajokoira mix)
Pkcn Snowpaw Purple Angel "Peppi"

peppermillscollies@gmail.com
http://www.peppermillscollies.com
Heidi Malmivaara

ViestiKirjoittaja Tiina Hasu » 18.10.2008 17:26

Juuri tuossa noin kuukausi takaperin soiteltiin Forssan luonnetestiin, jotta oltaisiin saatu paikka kasvatilleni..mutta eipä onnistanut. Soittoaika alkoi klo 18.00 illalla ja kolme ihmistä soitti taukoamatta sinne ( soitto aloitettii jo hieman ennen klo 18.00): tuloksena varasija josta koira ei sitten päässytkään testiin :smt102

Testejä en valkkaa tuomarien mukaan, vaan sen mukaan että kasvattien omistajille ei tulisi liian pitkä ajomatka.
Keväällä soitin neljään eri testiin kunnes sain paikan yhdelle kasvatilleni, joten minulla on ollut kova urakka löytää vapaita testipaikkoja. Onneksi olen sinnikkään soittelun takia jostain sitten loppujen lopuksi löytänyt aina jonkun vapaan paikan, mutta joka kerta se on ollut kovan työn takana.
Joten sen takia ei ole mikään koira jäänyt testaamatta, mutta kyllä laiskempi olisi varmaan jo luovuttanut..

Testipaikkojen saamisen vaikeuden tähden A-pentueestani neljä testattua koiraa ovat joutuneet käymään eritestissä, koska kertaakaan ei ole ollut vapaana useaa paikkaa samaan aikaan, vaan sitkeälä yrittämisellä olen löytänyt aina jämäpaikkoja. :smt027
You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime
Tiina Hasu

ViestiKirjoittaja Mia Möller » 18.10.2008 18:27

Jeps, olen myös ihmetellyt väittämää, että testiin on mahdoton päästä.

Tänä vuonna meillä ei Keski-Suomen alaosastolla testiä ollutkaan, mutta muina vuosina testi on täyttynyt ihan muunrotuisista kuin collieista. Meillä ei ole ollut collieille etusijaa, vaan halvempi maksu. Pk-lehden tulon tietää siitä, että puhelin alkaa soida, ja testiin tulvii belggareita, seurakoiria, noutajia ja kaikkia mahdollisia rotuja. Collieita ilmoittautuu pari hassua. Sitten viikkojen, viikkojen päästä muutama collieihminen kyselee paikkoja. Heille ei sitten ole tarjolla kuin varasijoja. :( On joskus ollut puhetta, että muutettaisiin testi etusijalliseksi, mutta toisiko sekään radikaalia muutosta kun kuitenkin suurin osa kaikista testiin kyselijöistä, mahtuivat he mukaan tai eivät, on muita kuin collien kanssa ilmoittautujia.

Ihan varmasti on paikkakunta- ja tuomarikohtaisia eroja, miten nopeasti testit täyttyvät, mutta kyllä minä uskon että testipaikan saa kun kovasti haluaa. Ajoissa (=heti kun pk-lehti ilmestyy) pitää olla liikkeellä, se on selvää. Omien koirien testeistä on jo aikaa, mutta kaikki on testattu alle 60 km kotiovelta ja juuri silloin kun olen halunnut.
Mia Möller

ViestiKirjoittaja Susanne Roos » 18.10.2008 21:21

Minä yleensä varaan tosi hyvissä ajoin 5-6 paikkaa luonnetestiin, ja kun testi lähestyy, niin katsotaan mitä kasvatteja voi tulla (milloin on juoksut, onko joku muu meno tms). Jos omat kasvatit eivät ole tulleet riittävän paljon, niin on yleensä sitten tuttavien kasvatit päässeet testiin :).
Mutta ainakin täällä Pietarsaaressa testi täyttyy tosi nopeasti, ja yleensä on noin 20 koiraa vara-listalla, eli uskon kyllä että ainakin täälläpäin on vaikeaa päästä testiin - täällä kun ei kovin monta seuraa näitä testejä järjestä.
Susanne Roos

ViestiKirjoittaja Milla Tuominen » 18.10.2008 21:27

Vastaus Minnan kysymykseen: Ei, vaikeuksia ei ole ollut. Kaikille koirille, joille olen testipaikkaa ollut varaamassa, olen sen myös saanut.

Ja sitten aihetta sivuava OT-kymysys: Onko Helsingin ao järjestämässä ensi keväänä luonnetestiä? Milloin, missä ja millä tuomareilla? Koska alkuvuoden testit täytyy anoa kohtapuoliin, oletan jotain tietoa olevan jo. :-)
Kotona:
T. Limonero Lizzie "Reetta"
A. Godiva "Uma"
A. Brunhilde "MyRRtti"
Omissa kodeissaan:
A. Beowulf "Gösta"
A. Ishild "Tiia"
A. Rowena "Zorya"
A. Rigantona "Dooris"
Kauniissa muistoissa:
T. Joyboy Josh "Vallu"
Milla Tuominen

ViestiKirjoittaja Sari Ulvinen » 19.10.2008 13:04

minun ei ollut lainkaan vaikeata saada koiraa luonnetestiin, keväällä olisi päästy varapaikalle seuraavana päivänä (palstalla oli ilmoitus), ehdin jo ilmoittaa koiran sinne ja sitten muistin, että sillähän on korvatippakuuri. Seuraavaksi ilmoitin koirani ja vielä kaverinkin koiran testiin kun näin ilmoituksen palstalla. Sinne oli paikkoja myöhemminkin vapaana. päästiin vielä lyhyellä ajomatkallakin. sattui onneksi olemaan itsellä vapaa viikonloppu. tuomareiden mukaan en edes osannut valkata, kun ensikertalainen olin :D
koiraenkeli pkcu Maple Yard Ancora 'Nemo' 26.12.2005 - 20.1.2012
pkcu Mopberweiler Peter 'Niki' s. 03.02.2008
Sari Ulvinen

ViestiKirjoittaja Anna Sinerheimo » 20.10.2008 00:21

Mian kanssa olen ollut testiä järjestämässä, ja ilmottautumisia vastaanottaessani olen kuulutellut mm. täällä foorumilla että alaosaston testi on silloin ja silloin, ilmottautukaa, nyt ennenkuin pk-lehti ilmestyy, niin saatte paikat. Eipä ole auttanut, muunrotuisia ollaan testattu. Se olikin yksi syy miksi emme tänä vuonna testiä järjestäneetkään.

Omat koirat olen aina saanut juuri siihen testiin mihin olen yrittänytkin, enkä edes ole soittanut heti lehden ilmestymisen aikaan, puhelinkammoinen kun olen.

Olen ollut huomaavinani että tietyille tuomareille on tungosta: tungosta yleensäkin ja sitten on muutama tuomari ketkä vetävät nimenomaan collieita. Paikkakuntariippuvaisesta tungoksesta en osaa sanoa kun sitä on vaikeampi verrata.
Anna Sinerheimo

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 21.10.2008 17:16

Ei mullakaan ole ollut koskaan ongelmia saada koiria testiin. Vieläpä tietyille tuomareille ja haluamanani ajankohtana. Kerran jouduin ajamaan Pietarsaareen asti, mutta koska näyttelyissäkin voi käydä ties vaikka missä, niin ei pitkä matka :-)

Nyt tässä viimeisessä testissä kävi niin, että testipaikka olisi ollut viime sunnuntaina, ja juoksu alkoi lauantaina. Koskapa haluan koirani tietyille tuomareille ja oma kalenteri on aika varattu ensi keväänäkin, niin otinpa ja soitin sitten itse tänään toiselle näistä haluamistani tuomareista ja kysyin missä arvostelee huhti-toukokuussa 2009.

Sain 4 omaan kalenteriin sopivaa testipäivää (arkitestejä) ja kaikki vielä kivan likellä (Valkeakoski ja Lempäälä), joten seuraavaksi sitten vaan soittelemaan järjestäjille, että ottaisivatko mut jo nyt listalle.

Mä voin edelleen mainostaa muutamia testejä ensi kevääksi:

18.-19.4. Ylöjärvi (Kiiveri ja Vuorisalo)
18.-19.4. Hankasalmi (Leikola ja Puputti)
28.4. ti Tampere (Leikola ja ?)
1.-3.5. Akaa (Leikola&Lankinen, Leikola&Heikkilä, Leikola&Vuorisalo)
16.-17.5. Vammala (Leikola ja Tarkka)
26.5. ti Tampere (Leikola ja ?)
6.-7.6. Kotka (Leikola ja Puputti)
9.6. ti Tampere (Leikola ja ?)

ja bonusvinkki
15.-16.6. (ma ja ti) Valkeakoski (Orava ja Halme)
6.-7.7. (ma ja ti) Lempäälä (Orava ja Halme)

Katri

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 21.10.2008 17:27

ai piti vielä mainita kun pari viikkoa sit olin Satakunnan rotikoiden testissä Harjavallassa, niin paikalla ei ollut ainuttakaan rotikkaa :-O Ettei ne koirat aina kai "omiin" testeihin hakeudu. Tai sit tuomarit oli ihan vallan väärät.

Toinen oli kanssa hauska juttu, meillä oli viime lauantaina Ylöjärvellä testissä ihmisiä mm. Nurmosta Pohjanmaalta ja Lappeenrannasta eli aika kaukaa. Yksi oli kertonut sirunlukijaihmiselle, että hänelle oli suositeltu näitä tuomareita (ihan oikeesti!!) ja oli siksi lähtenyt aamuviideltä ajaan testiin. Kyllä siis ihmiset on valmiita ajeleen näemmä...

Mutta mulla alkoi nyt vapaa syksy, nimittäin testit mun osalta ohi tältä vuodelta. Huraa huraa! En halunnu marraskuulle enää ottaa ettei tartte palella :-)

Katri

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja Anne Alho » 21.10.2008 20:28

Mä olen kaksi koiraa testauttanut ja molemmat saivat testipaikan helposti.

Ensimmäinen koira testattiin oman alaosaston testissä ja ilmoittauduin hyvissä ajoin, että me ollaan ehdottomasti tulossa.

Toisen koiran kanssa päästiin ihan ex tempore. Otin testijärjestään yhteyttä torstai-iltana sähköpostilla (testi siis la & su) ja kyselin ajo-ohjeita testipaikalle, koska olin tuttua koiraa sinne menossa katsomaan. Laitoin mailiin myös, että minulla on testi-ikäinen koira, jos tulee tilanne, ettei olekaan nopeasti varakoiraa. (Pääsin testipaikalle kotoa siis alle tunnissa). Testijärjestäjä sanoi, että heillä on kyllä varakoiria todella paljon, mutta ottaa nyt kuitenkin puhelinnumeron ylös. Sunnuntaina heräsin puoli yhdeksältä puhelinsoittoo, että klo 11 olisi meille testipaikka. Hetken aikaa asiaa paniikissa pähkäilin ja päätin kuitenkin lähteä koiran kanssa testiin. Eipähän ehtinyt liiaksi jännittää ja hermoilla testiä. :lol:

Olen samaa mieltä siinä, että testipaikan saa kyllä, jos jaksaa itse olla aktiivinen.
skcu Cinnaberry's Lord Of The Ring "Laku" (2/2002)
skcu Timonan Chance Can Choose "Santtu" (7/2012)

Ikuisesti sydämessäni,
skcu Oneway's Gold Rush "Vekku" (2/2005-4/2011)
bcn Pikkupaimenen U Make Me Crazy "Aino" (11/2010-5/2013)
Anne Alho

ViestiKirjoittaja Jenni Aaltonen » 21.10.2008 22:48

meillä molemmat turret testattu ja paikka irtosi helposti. Urosta kun ekana testasin mulle suositeltiin söderholm-piiroinne yhdistelmää. aikani hain paikkaa, mutta matti myöhäsenä olivat kaikki ilmoittautuminen alkaen siitä ja siitä pvästä paikat menneet. sitten huomasinkin loistavan testin johon oli tiettynä päivänä alkaen tiettyyn kellonaikaan ilmoittautuminen. paria minuuttia ennen alkamisaikaa luuri käteen ja eikun yrittämään. Paikka irtosi heti, olin ekojen soittajien joukossa jopa.

narttua kun edes ajattelin testata, oli toisen tuomarin _pakko_ olla Katri, olin kuullut Katrista tuomarina niiin paljon hyvää. Paikkakin löytyi suht läheltä, Harjavallasta. Taas oli ilmoittattuminen tiettynä päivänä alkaen tiettyyn kellonaikaan. Olin toinen soittaja.

ja Katrille muuten tsiljoonat kiitokset ja suitsutukset, ei ole sua turhaan kehuttu, voin itsekin suositella! (enkä tod vaan siksi että turre pääsi läpi, vaan tykkäsin tuomarointi tyylistäsi hirveästi :))
Kuva
Jenni Aaltonen

ViestiKirjoittaja Anna-Reetta Kinnunen » 22.10.2008 18:15

Omista koirista on testattu viisi, yksi kahteen kertaan, sekä kaksi kasvattia. Kertaakaan ei ole ollut mitään hankaluuksia saada testipaikkaa. Mä kyllä väitän että testipaikan saa kun on ajoissa liikkeellä, eli ei ala kysellä vasta sitten kun paikkoja on ilmoiteltu jo kuukausitolkulla netissä ja lehdissä. Palveluskoiralehdessä testit ilmoitetaan ensimmäisenä, sitten vasta nettisivuilla. Sitten Koiramme-lehdessä, foorumilla, alaosaston omilla sivuilla jne. jne. Alaosaston puuhaihmisiltäkin voi vaikka kysellä etukäteen onko tulossa testejä ja millä tuomareilla. Meidän testeissä on ollut ihan kivasti collieita, tosin niillä on ollut etusija ja mainostus on ollut kovaa :-D

Jos testi/koe on täynnä jo kun ilmottautumisaika on vasta juuri alkanut, mä alan kyllä epäillä että paikat on myyty jo etukäteen tiskin alta. Ja siinä tulee sitten ilmottautumisten vastaanottajan etiikka tapetille :?
Mist Spinner's Love At First Feel, Stoorybook's Minerva McGonagall, Silverlady's Elegantica

muistoissa Sandcastle's Unique Shine, Sandcastle's Viva La Femme, tanskandoggi Ahoy
Anna-Reetta Kinnunen

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 06.11.2008 21:44

Nyt mä vasta luen näitä vanhoja viestejä, olivat pudonneet liian alas viestiketjussa.

Kyllä niitä "tiskin alta" paikkoja on jaossa monessa seurassa, meilläkin heti kun testi on yhdistyksen kotisivuilla niin saa ilmoittautua.

Toivottavasti kaikki halukkaat saa jatkossakin testipaikkoja koirilleen.

Ai niin "mainostetaan" tässä lopuksi vielä sen verran, kun kovasti kyselyitä ensi syksylle tulee jo (siis tuomarointikutsuja), että en ole ottanut yhtään tuomarointia syksylle 2009. Elokuussa Turun ao:n testi on viimeinen. Syynä on mahdollinen opiskeluvaihtoon ulkomaille lähteminen. Päätän vuoden loppuun mennessä että haenko vaihtoon vaiko en, (ja jos haenkin niin pääsemisestä ei ole takeita). Kun on tullut kyselyitä missä mahdollisesti tuomaroin ensi syksynä, niin vastaus on että en missään :-) Ehkä :-p

Koitan saada kotisivullekin jonkunlaiset LT/tuomarointi sivuston aikaiseksi jossain vaiheessa, minne laitan tulevat tuomarointini.

Katri

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

ViestiKirjoittaja pia forss-saarinen » 30.12.2008 14:27

:smt006
Onko rotu yhdistys tai alaosastot puuhaamassa luonnetestiä keväälle tai yleensä tälle vuodelle??
kiinnostusta varmaan löytyis mutta löytyyky testaajia tai järjestäjiä...kertokaas viisaammat onko tietoa testin mahdollisuudesta.
Ainakaan ei näkynyt luonnetesti kalenterissa
http://www.palveluskoiraliitto.fi/ltkalenteri.htm...
oisko halukkaita mun kanssa joku järkkäämään jos ei o jo järjestelyssä?

Tiedoksi oon kyl sit ihan noviisi näissä järkkäys kuvioissa :? mielellään tänne keskisuomeen!!
P.S kaikki orimattilassa olleet olivat jo menneet, näin helppoa on päästä...pitää vielä soittaa tampereelle.
Kissa sanoi.
"Luulen,että rakastan sinua"se sanoi.
"Minä sovitan sinut aikatauluuni."

Koira sanoi.
"Tiedän,että rakastan sinua"se sanoi.
"Ota elämäni,olemukseni ja kykyni
ja muovaa ne mieleisiksesi."

Helen Thomson
pia forss-saarinen

ViestiKirjoittaja Anna Sinerheimo » 30.12.2008 17:35

Keski-Suomen alaosasto on kyllä järkkäämässä testiä ensi syksynä. Kuluneena vuonna ei järkätty, sekä osallistuvien koirien että toimitsijoiden puutteessa, mutta aikaisempina vuosina on testejä järjestetty säännöllisesti. Kunhan ensi syksyn testi saadaan anottua, varmaankin hetimiten tässä vuosikokouksen (vink vink) jälkeen, laitan tänne foorumille kyllä tietoa asiasta.
Anna Sinerheimo

ViestiKirjoittaja pia forss-saarinen » 30.12.2008 19:27

Voi syksy on minulle liian myöhään, sillä astutan kasvattini ensi juoksuista...vaikka jollen ennensitä saa edes varapaikkaa niin tämäkin on helpottava tieto :D
Kissa sanoi.
"Luulen,että rakastan sinua"se sanoi.
"Minä sovitan sinut aikatauluuni."

Koira sanoi.
"Tiedän,että rakastan sinua"se sanoi.
"Ota elämäni,olemukseni ja kykyni
ja muovaa ne mieleisiksesi."

Helen Thomson
pia forss-saarinen

ViestiKirjoittaja Tanja Ristolainen » 18.02.2009 15:30

Pk-lehti ja samaten "keskikauden" Lt kalenteri on ilmestynyt (vaikkakin myöhässä, kuten yleensä) . Näin ollen ilmoittautuminen on alkanut. Nostin tämän aiheen ylös siksi, että nyt on vielä muutamia paikkoja vapaana Akaan testeihin vappuna. Itelle tuli lehti eilen ja samaten alkoi soitot. Kaikille ei tule samaan aikaan ja toisille ei ollenkaan, eli allekirjoittaneelta voi puhelimitse paikkoja kysellä jos on testipaikkaa vailla :peukku:

Toijalan testit ovat:
1.5 alk. klo 12 Leikola-Lankinen
2.5 alk. klo 11 Leikola-Heikkilä
3.5 alk. klo 12 Leikola-Vuorisalo
Tanja Ristolainen

ViestiKirjoittaja Katri Leikola » 20.02.2009 14:34

Ja laitetaan nyt tähän samaan ketjuun tääkin, vaikka jo jossain muussa keskustelussa laitoinkin...

eli mun sivuilla on nyt nähtävillä mun tulevat tuomaroinnit. Lisäksi jos joku taho on testejä järkkäämässä, niin mun loppuvuoden kalenteri on vielä "tyhjä" (siis luonnetestien osalta) ja muutaman testin esim. lokakuulle voisin vielä ottaakin. Vaihto-opiskelut ulkomailla siirtyivät ainakin ensi syksyltä eteenpäin :o

Katri

Kotosalla:
Timonan Paradise Paige
Timonan Viking Viggo
Timonan Clouds Can Catch

Muistoissa:
Walanos Huckleberry Finn
Timonan Jaromir Jagr
Timonan Xyliet Xylona
Selbit Hunky Dory
Katri Leikola

Paluu Luonneaiheet