Nuoria rotukehien esittäjiä

Kiinnostaako Junior Handler -kilpailut tai muu nuorisotoiminta? Vapaa keskustelualue junnuille ja nuorille harrastajille.

Valvoja: Mia Möller

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 14.04.2007 16:55

Heidi Vuoristo, mihin näyttelyyn olet koiriasi tuomassa? Lahti KV, Kotkan erkkari..?
Voisi helpottaa tota esittäjän ettimistä, itse voin kyllä esittää jos tarve vaatii ja olen maisemissa ilman että tarttee muita koiria viedä samaan aikaan (lahdessa vien kaks nahkaurosta), mutta epäilen :D Tosin en ihan kylmiltään uskalla koiraa viedä kehään jos en ole aiemmin kokeillut ja saanut kunnon ohjeistuksia, elän esittämislinjalla "omistajan ehdoilla". En voi itseäni kyllä maailman kokeneimmaksi esittäjäksi sanoa kun periaatteessa vasta vuosi sitten aloitin, mutta vinkkejä ja kokemusta keräilemällähän tässä mennään.. Onhan se aina vakituinen pehkonesittäjä (ymmärsin koirasi pehkoksi karvankasvattamis-kohdan perusteella) varmaan parempi, minä enemmän kummiski nahkapuolella roikkumassa.

http://img.photobucket.com/albums/v318/ ... ats030.jpg
Minä ja Titja tänään, seisotuskuvat eivät olleet hyviä mutta tämä liikekuva on kyllä jotain.. vauhtia :D

http://img.photobucket.com/albums/v318/ ... ats007.jpg
Sitten minä ja Uno, myös siis tänään otettu kuva. Herra meni niin hienosti<3
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Anni Hautala » 14.04.2007 20:20

Heidi Vuoristo:
Jos olette äitienpäivään tulossa, niin voisin viedä toista koiraasi. Itselläni on myös pehko narttu kehässä, mutta tuskin yhtä aikaa.
Anni Hautala

ViestiKirjoittaja Anni Hautala » 14.04.2007 20:21

Suvi: Varsin ihastuttava tuo Uno <3 Minäpäs tästä lähden treenaamaan! :)
Anni Hautala

ViestiKirjoittaja Heidi Malmivaara » 14.04.2007 22:09

Heippa! Niin siis kuten sanoin niin karvankasvatus on vielä pahasti kesken, että jos hyvin käy niin kehävalmis voisi olla vasta loppukesästä. Näin ollen en vielä ole edes katsonut minne olisi menossa.

Innostuin vain niin kovasti kun huomasin tämmöisenkin pulinan olevan, että jos vaikka joku olisi koiraa vailla. Ja olihan niitä kiinnostuneita :D Kivaa!

Mä voin vaikka kysellä täällä sitten lähempänä kun ois joku näyttely mihin ois molemmat nartut menossa.
Pkcn Irokon The Shining "Merkki"

Sydämen sopukoissa ja muistoissa:
Pkcn Suvinuoskan Anastasia "Milla"
X-rotu Mellu (pystykorva-labbis-hirvikoira-ajokoira mix)
Pkcn Snowpaw Purple Angel "Peppi"

peppermillscollies@gmail.com
http://www.peppermillscollies.com
Heidi Malmivaara

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 14.04.2007 22:12

Heidi: Ilmottele sitten kun karva on pitkä ja näyttelyt tiedossa!

Anni: Jep<3 Tommonen about 10-vuotias herra, ei ole minun vaan Tytti Kankareen. Ihastuttava otus kuitenkin, oikein unelma esittää! Jäi tässä jokusen aika sitten näyttelyeläkkeelle, mutta ainahan jotkut mätsärit on virkistystä näyttelyitä rakastavan koiran elämään. :D
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Anni Hautala » 15.04.2007 10:55

Heidi: Selvä. Minä vien mielelläni kehään toista, jos sitten osutaan samaan paikkaan : )
Anni Hautala

ViestiKirjoittaja Sofia luoto » 15.04.2007 21:04

Heidi minäkin olen kyllä vapaaehtonen :) mää oon täälä pehko puolella taas liikkunu :) jos on josain lähellä jotain niin minä voin kyllä esittää :) mutta minäkin kyllä haluaisin kunnon ohjestukset ja kokeilla :)
Sofia luoto

ViestiKirjoittaja Suvi Laitinen » 24.04.2007 17:51

Hei vain, liityn joukkoonne :-)
Ihan tuonne esittelypuolelle en itsestäni mitään infoa pistä, mutta kirjoittelempa tänne :wink:
Eli olen siis tänä vuonna (vasta) 13 vuotta täyttävä luultavasti ihminen Oulun seudulta ja koirat, erityisesti paimenkoirat ovat lähellä sydäntä.
Harrastan tietysti koiria, junior handleria (+koirien esittämistä), valokuvaamista, liikuntaa ja vähän kaikkea siitä ympäriltä. Iteltä ei collieta löydy mutta kesällä oisi kuitenkin sellainen suunnitelmissa :-D
Koiran virkaa toimittaa sekarotuinen Pepita, jonka kanssa harrastamme kaikkea mitä keksimmekin, kuitenkin pääasiassa omaksi iloksi tokoa, mejää ja jälkeä ja tietysti liikutaan hiihtäen, pyöräillen, kävellen, potkuroiden, juosten ja sitä rataa :) Kesällä suunnitelmissa oisi tottakai toinen koira ja rakentaa myös omaa agilityrataa :-D

Täältä tunnenkin Annin, Maijaa ja aivan ihanaa Piituansa olen mätsäreissä nähnyt :)

Tänä vuonna ois tarkoitus kiertää näyttelyitä vähän laajemmin ja Oulun kevätnäyttelyyn olen tulossa, lauantaina nahkan kanssa rotukehään ja sunnuntaina sitten junnuilemaan.

Psst. Täälläkin on tarjolla yksi rotukehähandleri.
Suvi Laitinen

ViestiKirjoittaja Minerva Kylmänen » 24.06.2007 22:30

Mäkin esitän Rajun itse.
Nuoria ei kehässä yleensä näy- varsinkaan nahkakehässä... Ollaan taidettu olla erinäyttelyissä eri aikaan ;)

http://kiksu.irc-galleria.net/e/images0 ... 514704.jpg
Mikä on tullakseen, tulee. Ja me kohtaamme sen pystypäin.
tehoSäädelmiä.
Minerva Kylmänen

ViestiKirjoittaja Anni Hautala » 16.07.2007 23:37

Pello on mun ja Miinan seuraava ja sielläkin itse esitän ;-)
Anni Hautala

ViestiKirjoittaja Noora Piipponen » 21.07.2007 00:45

Olen itse esittänyt oman nahkani kehässä 14 vuotiaasta lähtien.
Koiran kasvattajakaan ei suostunut esittämään koiraa, kun se kuulemma menee kaikkein parhaiten minun kanssani. :D
cskn Pinehillside's Blue cool dream
csku Cluinntear Highwycombe
Sijoitettuna: cskn Windswept Height´s Emerald Emily
Noora Piipponen

ViestiKirjoittaja Vera Viteli » 08.08.2007 23:46

Heippa,

kävin laittamassa tuonne "Nuorille toimintaa" -aiheen alle tätä keskustelua sivuavan ehdotuksen. Käykääpä kurkkaamassa, ja kertokaa mielipiteitänne :-)

terkuin,
Vera
Vera Viteli

ViestiKirjoittaja Riitta Kekkonen » 06.01.2008 14:24

Minäkin olen koirani itse esittänyt vaikka olen käynyt vain yksissä näyttelyissä. :lol: Silloinkin pehkotytöllä oli korvat pystyssä, ei mikään auta niihin korviin ei mikään ja minä kun haluan vielä Nannin kanssa näyttelyyn, ja että sillä on korvat rodunomaisesti!! :-D Miten nuo korvat voi laskea, Nanni on jo kohta 3-vuotias... Laittaisin tänne kuvia Nannista seisomassa kunhan niitä saisin ja jos niissä kuvissa koiralla on korvat alhaalla niin se johtuu siitä että sillä on painot! :D
Riitta Kekkonen

ViestiKirjoittaja Saana Ranta » 13.01.2008 00:18

Kuva
© Pilvi Uotila

Miekin oon esittäny ite sillon kun oon jossain käynyt. Nyt vaan on sellanen tilanne, että ei oo koiraa jota viedä kehään, kun meidän Janni kuoli tuossa kesällä, jotenka tullu vähän taukoa.

Jos joku on tänne suunnalle (Kouvola, Lahti, Kotka, Koria) tulossa ja kaipaa esittäjää, niin täällä olisi yksi ehdokas esittämään.

Kuva Kuva Kuva
Saana Ranta

ViestiKirjoittaja Anni Alajääski » 14.01.2008 19:54

^Kivoja kuvia. Täytyy laittaa korvntaakse, jos vaikka josks näyttelyissä piipahdettaisiin. Käydään aika usein tuolla Kotkan suunnalla. :wink:
pkcn TK1 Gold Zafira's Hekate "Nelli"
Anni Alajääski

ViestiKirjoittaja Paula Grekelä » 23.02.2008 15:23

Esitän ekaa kertaa Juuassa 1.3. oman naperoni kehässä junnuissa. :) Jännittää ihan hirveästi, vieläkun tiedän varmasti, että joudun asettelemaan takajalat suoraan, kun tuo otus seisoo sen verran jalat harittaen... :roll:

Mutta ei se meitä haittaa, EH:ta lähetään metsästämään. :)
cpkn Misty Island Kimberly ''Dara'', s. 21.03.2007
Paula Grekelä

ViestiKirjoittaja Anni Alajääski » 02.03.2008 22:54

^Vautsi! Miten meni? :D
Anni Alajääski

ViestiKirjoittaja Alina Paukkunen » 03.03.2008 17:06

Itse esitän minäkin hauvani. Hertta on osapuilleen 2-vuotias pitkisnarttu, hyvin helppo esitettävä. Nykyään en kehässä enää jännää, mutta ennen oli aina ihan kamala olo ennen kehää :D Tosin isovanhempien hauva, jota aiemmin esittelin on muutenkin vähän eri maata esiintymisen suhteen.. :-D Täytyy varmaan minunkin katsoa, jos löytyisi jotain kehäkuvia koneelta. Voisi laittaa muutaman tännekin..

Niin ja innoissani esittäisin kyllä muitakin koiria, jos joku johonkin näyttelyyn apua tarvitsee :) Asun Helsingissä, mutta voin lähteä etäämmällekin, jos saan kyydin. Näyttelyissä on aina mukava käydä!
02/06 Markhill's U Really Got Me "Hertta"
Alina Paukkunen

ViestiKirjoittaja Lisa Kärnä » 03.03.2008 17:41

Mulla on nyt 7 kk ikäinen pehkouros, ja meinasin parit näyttelyt sen kanssa läpi kahlata, kunhan vaan tänne Joensuun suunnalle jotain tulisikin, kun ei kauhean kauas viitsitä ajella :P. Kun meinasin että olis ihan hyvä käydä katsomassa että miten pärjää ja mitä sen rakenteesta sanotaan, mutta meillä on ainut huoli se, kun koira kuitenkin pääasiallisesti tokoon ja agiin otettiin, niin istumis-käsky on ihan pienestä pitäen opetettu. Eli nyt se koira sitten aina istahtaa kun yrittää sitä pitää paikallaan seisomassa -.-. Vinkkejä tuohon?
27.07.2007 synt. collieuros 'Roope'
Lisa Kärnä

ViestiKirjoittaja Sari Saarenheimo » 05.03.2008 18:18

Ei siinä minusta ole mitään sen kummempaa, kuin että jos koira on oppinut kerta käskystä istumaan, niin varmasti se oppii myös käskystä seisomaan :) Eihän se ole periaatteessa sen kummempi juttu opettaa.
Elämä ei mene aina suunnitelmien mukaan - mutta aina pitää olla varasuunnitelma!
Sari Saarenheimo

Re: Nuoria rotukehien esittäjiä

ViestiKirjoittaja Pihla Jormakka » 19.04.2008 21:27

Mukana ollaan :) Joskus tulevaisuudessa esitän nahkani itse. Siru on vasta 10 kk ja menee 18.5 ensimäisiin viralliseen näyttelyyn. En esitä sitä vielä itse, koska on suositeltu kokenutta esittäjää ekoihin näyttelyihin.. Mätsäreissä olen esittänyt kerran ja pian uudelleen :wink: Olen varmaan porukan nuorin (11 v). Näyttelyistä kuitenkin kiinnostunut... Korvia meilläkin hoidetaan. Käytetään collien korvavoidetta, joka toimii ihan hyvin. Maitoliimaa ajattelin kokeilla. Onko kellään kokemusta siitä? Miten käytetään? :D
"En viivy kauan" Ei merkitse mitään koiralle. Se tietää vain, että sinä olet POISSA! s.23.6.07 Sandcastle's Candy Floss "Siru"
Pihla Jormakka

ViestiKirjoittaja Minerva Kylmänen » 04.05.2008 12:04

Juu laitan tuoreempia kuvia. Esitän koirat aina itse, mutta nuorten kanssa en ole ollut samaan aikaan kehässä...

Eli tässä Rauhan kanssa, Rauhalla todettiin jonkun eliön aiheuttamaa ihottumaa jota koira oli raapinut ja saanut siihen ruven, joten laitoimme sitten suoja, jottei se pääse repimään lisää :D Juu'u, tyhmältä näyttää :D
Kuva

Ja Tillyn kanssa.. Tillyn lonkan reisiluun pää murtui, joten jalkaa pidettiin paketissa. Tilly ei ole vielä oikein tottunut pitämään neljää jalkaa maassa kunnolla.. :-D

Kuva
Mikä on tullakseen, tulee. Ja me kohtaamme sen pystypäin.
tehoSäädelmiä.
Minerva Kylmänen

ViestiKirjoittaja Rebecca Saleh » 06.05.2008 19:34

Itse täytän kohta kolmetoista vuotta ja esitän itse koirai, ja tulen luultavasti jatkossakin esittämään koiran itse. Toki olenhan hieman kokematon ja koirani myös.

Tämä kuva ei ole näyttelystä otettu eikä mätsäristä vaan ihan pihalta vain, joten koira ei ole ihan parhaimmilaan. Lisää kuvia laittelen sitten jossain vaiheessa tänne lisää :mrgreen:

KUVA :)

Upeita koiria muuten teillä on, ihan kateeks käy :D
Kotona
cpku Will to Win Fantazija "Sagur" 25.10.2004
cpku Black Sara's I Will Follow "William" 11.11.2010
cpkn Honey Melon Pinas Anthea "Cecil" 25.4.2012

http://cpkusagur.blogspot.com
Rebecca Saleh

ViestiKirjoittaja Anni Alajääski » 12.05.2008 19:07

^Vautsi, ompa komea collie sulla! :-)
Anni Alajääski

ViestiKirjoittaja Ronja Nieminen » 28.07.2008 00:07

Olemme Zorron kanssa molemmat vasta aloittelemassa.. :smt005
Itse on aikeissa koira esittää ja kokemusta haettiin tänä kesänä kainuun kennelpiirin järjestämältä leiriltä, jossa oli epävirallinen junior handler ja mätsäri. : )
Sijoitukset olivat paras junior handelr ja BIS2. : > Eli ylpeä saa koirasta olla kun näin aloittelia vasta. : )

Kipinää saatiin siitä sen verran että olisi tarkoitus ilmoittaa nyt lähiaikoina ihan virallisiinkin näyttelyihin kun tässä lähempänä on. :P

Tässä Zorron kanssa mätsärin palkintojen jaossa.

Tässä Zorron kanssa BIS palkintojen jako.

Tässä taas palkintojen jako.

Kuvia on lisää

Kaikilla teillä oikein kivoja ja kauniita koiria! :wink:
todellinen pilke silmäkulmassa
Ronja Nieminen

EdellinenSeuraava

Paluu Nuorisopalsta