Nuorille toimintaa

Kiinnostaako Junior Handler -kilpailut tai muu nuorisotoiminta? Vapaa keskustelualue junnuille ja nuorille harrastajille.

Valvoja: Mia Möller

Re: Nuorille toimintaa

ViestiKirjoittaja Jenny Tommila » 01.07.2010 19:43

Täällä ilmoittautuu ainaskin yksi järkkääjä :) Kaikenlaiset leireilyt kiinnostavat, paitsi että olen hieman "yli-ikäinen" jotenka voin osallistua järjestelyyn kun ikä kerran on liian riittävä :D Missä me voitaisiin alkaa ideoimaan? Saisko tänne kehitettyä "lukittua" keskustelua järjestäjien kesken vai mitä?
Blue Time's Be Loved Return "Nelli"
Zarecon's Exceptional "Hoppu"
http://neppa.kotisivukone.com
Jenny Tommila

ViestiKirjoittaja Jenny Tommila » 02.07.2010 01:03

Kuka on nuorisotoimikunnan pj?
Blue Time's Be Loved Return "Nelli"
Zarecon's Exceptional "Hoppu"
http://neppa.kotisivukone.com
Jenny Tommila

ViestiKirjoittaja Jorma Lahti » 02.07.2010 08:21

viewtopic.php?f=34&t=7960

Tällä hetkellä ei pj:tä edelleenkään ole. :(

Lukiessani tätä ketjua, tein positiivisen havainnon, että useampikin toiminnasta kiinnostunut nuori jäsen yhdistyksestämme löytyy. Jospa saataisiin koottua voimat yhteen ja sitä kautta saatettaisiin nuorosotoimikunta hyvään aktiiviseen vireeseen. Toivottavasti löydetään aktiivisten joukosta toimikunnalle myös pitkään kaivattu pj. Laittakaa rohkeasti hakemuksia tulemaan sihteeri Leila Lemetille. ;)

Toimikunnan nimetyille jäsenille voidaan sitten pyytää mode Mia Mölleriä avaamaan oman suljetun foorumipalsta, jossa toimikunnan jäsenet voivat käsitellä yleisellä puolella olleita ehdotuksia ja toiveita.

Lisätietoja hallituksen nuorisotoimikunnan yhdyshenkilöltä Tiina Heikkiseltä taikka allekirjoittaneelta.

Hyvää kesän jatkoa kaikille. :)

t. Jorma Lahti, pj
SCY
Jorma Lahti

ViestiKirjoittaja Pauliina Halonen » 02.07.2010 16:27

Ois upeeta saada tää leiri juttu pystyyn! Varsinkin kun on halukkaita järkkääjiäkin. Onko tätä juttua sit mitenkään mahdollista saada vaikka enskuun puolelle tms? Edes jonkinsortin tapaamista? :)
Sandcastle's Kiss n' Tickle "Telma"
Sandcastle's Save The King "Solmunen"
blogi
Pauliina Halonen

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 02.07.2010 17:12

Ohhoh, mun eka viesti herättikin vähän enemmän virettä kuin uskoin.

Noh, mietitään enemmän mahdollisuuksia.

Kuukaudessa on mun oman mielipiteeni mukaan mahdotonta saada järjellistä kokoontumista (eri paikkakunnilta, samalta paikkakunnalta olevien on helpompi järjestää kokoontumista) aikaiseksi niin, että saataisiin järjestettyä sopivat majoituspaikat, ruoat kuntoon sekä muutenkin otettua ilmoittautumiset ja kerättyä riittävästi tekemistä edes ihan vaikka viikonlopun mittaiselle ajanjaksolle. Aika monelle kesän loppupuoli aivan koulujen alkuun laskettuna on kohtuullisen täynnä ja mikäli mun loppukesän suunnitelmista tulee totta, mä en ihan heti itsekään pääse tämän kesäloman puitteissa irtautumaan ylimääräisiin tapaamisiin. Eli sikäli suunnitelmissa saada minkäänlainen leiri aikaiseksi kesäloman lopulle tuntuu mun päässä ehkä vähän turhan kiirehdityltä ja asiassa eteenpäinjuossulta, vaikka me ollaankin nyt nopeuttamassa tätä toimintaa.

Syksymmälle, miksei? Syyslomaviikko taitaa vaihdella aika monessa paikkakunnassa kahden eri viikon välille, mutta niiden välissä oleva viikonloppu tai mahdollisesti muu syyslomaa vierustava viikonloppu voisi sopia tapaamisen/leirin järjestämiseksi. Kunhan meille jätetään edes pari kuukautta miettimis- ja suunnitteluaikaa, asioiden pitäisi järjestyä.
Suurimmaksi kysymykseksi todennäköisesti nousee se, missä kyseinen lysti järjestetään. Mulla itselläni oli ainakin mukavaa siellä missä me viimeksi oltiin, Asikkalan kupeessa jonkun koulukeskuksen tiloissa. Ei tosin ole varmaa pääsisikö samaan paikkaan syksyllä ollenkaan kun ko. huoneistot missä oltiin saattavat olla muiden opiskelijoiden käytössä. Aivan Helsinkiin en tykkäisi leiriä sijoittaa kun se on pohjoisemmasta mahdollisesti tuleville hieman kaukana. Paikka, johon saa yöpymään kasan nuoria ja koiria, voi olla hankala etsiä ellei joku osaa suoriltaan sanoa sopivaa mestaa.
Saatavasta paikastahan riippuu todennäköisimmin se, paljonko "leiri" tulee maksamaan.. notta siitäkään ei pääse sanomaan vielä juuri mitään.

Mikäli syksy-ideasta ei päästä yli eikä ympäri järjestämisen taholta, samoja ideoita voidaan soveltaa sitten ensi vuodeksikin, jolloin itsessään nuorten collieleiri järjestetään vaikka heti kesän alusta niin kaikille jää loppukesäksi muuta tekemistä. Sitä voidaan miettiä hetki myöhemminkin, jos nyt ensin katsotaan saataisiinko syksyksi mitään paikkaa+porukkaa kasaan.

Musta ensisijaisesti tärkeintä on pitää suunnitelmat alkajaisiksi koko foorumille avoimena niin, että halukkaat saavat lukea ja kommentoida jo kehittyneisiin ideoihin sekä sanoa mielipiteensä ovatko kyseiset ideat toteutettavissa.

/Se mun on sanottava, että aiemmin Vera (joka ensimmäisen leirin asiaa pitkälti ajoi) kysyi mua tekemään leiristä jonkinlaisen artikkelin laitettavaksi colliesanomien nuorisopalstalle. Teinhän minä sen ja laitoin Veralle, muttei missään vaiheessa teksti eivätkä kuvat menneet lehteen asti! ): Tavallaan harmittaa, kun leirin iloja olisi voinut jakaa muillekin ja näyttää, että meillä oikeasti oli mukava leiri juuri nuorelle porukalle.
lyhcol n. Dandinas Put Up to Play "Titja"
lyhcol n. Timonan Yettie Yezebel "Veila"
pitcol n. Maple Yard Oh No "Priya"
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Pauliina Halonen » 02.07.2010 19:41

Joo voi olla, ettei kuukaudessa oikein mitään saa aikan :D Ainakaan tuota kaikkea mitä pitäisi, joten syysleiri tai ensi kesän puolella oleva. Tosin jos haluaa lämpimiä säitä voisi kesä olla houkuttelevampi, kuin mahdollisesti kolea ilma voi syyskuussa olla jo ovella. Mulle on toisaalta ihan sama, kunhan saataisiin mukava leiri järjestettyä collieiden ja nuorten harrastajien kesken :wink:
blogi
Pauliina Halonen

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 04.07.2010 01:56

Noh, virkistetääs vähän tätä.

Tällä hetkellä ehkäpä se suurin ja ajankohtaisin kysymys: MISSÄ?
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Pauliina Halonen » 04.07.2010 11:25

Tuo onkin vähän kinkkinen juttu, kun monet asuu ympäri Suomea. Itse asun pieksämäellä ja leirin takia ehkä ajelisin pari-kolme tuntia.
Ainakaan Helsingissä en leirin toivoisi olevan :)
blogi
Pauliina Halonen

ViestiKirjoittaja Paula Grekelä » 22.07.2010 17:16

Eikös leiripaikalle voisi ottaa mallia ja ideaa muiden vastaavien ryhmien järjestämistä paikoista? Tai yksinkertaisesti haeskella netistä leirikeskuksia tai vastaavia, jotka suostuvat ottamaan myös koiria tiloihinsa? Ja faktahan on myös se, että on varmaan mahdotonta keksiä paikkaa, johon jokainen halukas kokee varmasti pääsevänsä, multa on esimerkiksi täältä Lapista mielettömän hankala lähteä esim. mihinkään Pohjan- tai Pirkanmaalle kätevästi. Jospa Keski-Suomesta löytyisi jokin sopiva paikka? Olisi aika tasaiset liikenneyhteydet kaikkialle. :)

Mä ainakin olen ehdottomasti kiinnostunut nuortenleiristä ja valmis antamaan jotain panostusta omalta osaltani asian eteenpäinajamiseen. :)
cpkn Misty Island Kimberly ''Dara'', s. 21.03.2007
Paula Grekelä

ViestiKirjoittaja Essi Rusanen » 30.07.2010 23:27

Minä (vpj) ja Suvi (pj) puhuttiin hieman että hyvä idea voisi olla se, että järjestäisi kaksi leiriä samoihin aikoihin, ja suunnilleen samalla ohjelmilla/kaavoilla yms. Toinen olisi pohjoisessa, toinen etelässä. Näin pohjoisessa asuvien collienuorten ei tarvitsisi matkustaa etelään leirille tai toisin päin. Mitäs tästä tuumitte?
Pehkoneitoset
• Black Classiel's Twilight Time "Moona"
s. 3.7.2009
• Yeva-Blue of Kingly Shine "Sissi"
s. 22.6.2011
Essi Rusanen

ViestiKirjoittaja Jenna Ratia » 30.07.2010 23:35

^Tuo on ihan kiva idea. Mutta olisiko niitä tulijoita yhteensä niin paljon, että kaksi leiriä saadaan erikseen kasaan? Tosin vaikka jos leiri on etelässä, jättää moni pohjoisemmassa asuva varmaan tulematta sitten matkankin takia. En tiedä, tuli vaan mieleen.
lk.collie TK1 Honey Melon Ultramarine
phalene Thingummy's True Tiny Princess
Jenna Ratia

ViestiKirjoittaja Essi Rusanen » 31.07.2010 16:04

No kyllä minä uskoisin että paikat järjestyisi sillä tavalla että ei olisi kellään liian pitkä matka. Ja uskoisin että kahdella leirillä saisi enemmän innokkaita kasaan, koska ei tarvitsisi lähteä toiselle puolelle suomea leirille niinkuin edellisessä viestissä mainitsin.
Pehkoneitoset
• Black Classiel's Twilight Time "Moona"
s. 3.7.2009
• Yeva-Blue of Kingly Shine "Sissi"
s. 22.6.2011
Essi Rusanen

ViestiKirjoittaja Paula Grekelä » 17.08.2010 23:54

Minusta tämä kahden leirin idea on oikein hyvä! :)
cpkn Misty Island Kimberly ''Dara'', s. 21.03.2007
Paula Grekelä

ViestiKirjoittaja Pauliina Halonen » 27.12.2010 15:04

Onko tätä leiri-ideaa työstetty eteenpäin? :)
blogi
Pauliina Halonen

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 05.01.2011 20:16

Oho jäänyt käymäyttä foorumilla.

Leiri-ideaa on työstetty jokusen sikäli, että paikka-vaihtoehtoja on muutaman nuoren kesken mietitty.
Edellisellä collieleirillä olleet (joilta olen saanut palautetta) pitivät hurjasti Asikkalan tiloista, siellä oli mukavat mahdollisuudet tehdä koirien kanssa ja vesikin oli lähellä, vaikkei kukaan tainnut uimaan uskaltakaan. En ole vpj:n Essin kanssa puhunut juurikaan, onko hänellä ollut mitä suunnitelmia ja onko kahta leiriä tulossa, mutta oletettavasti ainakin etelän päädyn leiri saattaa löytyä jälleen kerran Asikkalasta. Yritin kertaalleen aiemmin tavoittaa Asikkalan kesähostellin vastuuhenkilöä, mutten saanut kiinni, yritän uudelleen jossain kohtaa ihan vain tiedustelun merkeissä jotta saadaan tietää vähän hintoja sun muuta.

Viimeisimmän leirin kun meille järkkäsi entinen nuorten pj Vera, en juurikaan tiedä mitä kautta sai varattua ja kuinka yleisesti toimi koko asian kanssa, olin lähinnä kakkosvetäjänä vaan auttamassa jos tarvitsi. Siitä syystä on otettava kaikki selville itse (ja muutenkin tekisin näin, varman päälle).

Leiritoiminnasta viime kerralta jäin kaipaamaan paria täysin selvää leiriasiaa, kuten mm. leirikaste. Se ei tältä leiriltä tule puuttumaan, mikäli me saadaan koko homma millään tasolla edes kasaan. Agilityä tuskin vieläkään tulemme saamaan, sillä agilityesteitä ei paikan päällä ole ja kovin hankala on mitään yrittää sinne järjestää, mutta muutoin katsotaan mitä pystytään.
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Pauliina Halonen » 05.01.2011 22:00

Mut toi on hyvä juttu, että sitä työstetään eteenpäin. Lisäinfoa odotellessa :smt006
blogi
Pauliina Halonen

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 31.03.2011 16:45

Oorait, mä nyt viimeinkin sain kiinni jonkun niistä henkilöistä sieltä, joka on vastikään maanantaina aloittanut Asikkalan kesähostellin yhteyshenkilönä, joten ei suoraan osannut vastata kysymyksiini paikasta. Sanoi myös, että heillä kesähostellin kannalta on siellä majoitusta vähän joko-tai meiningillä, eikä ole varma onko heillä tänä kesänä ollenkaan, jota lupasi tiedustella esimieheltään. Yleisestä hinnastosta sanoi että heidän opiskelijoilleen ilmaista, aikuisopiskelijoilleen 15e/yö ja muille 30e/yö, totesi tosin että hinta neuvoteltavissa. Yöpymishinnoista tulisi todennäköisesti määräytymään myös itse leirin hinta, joku viikonloppuleiri pe-su eli kaksi yötä voisi olla kohtuu riittävä ja helposti sijoitettavissa kalenteriin.
Kysyi myös about montako olisi tulossa ja oli pakko repäistä jostain lukua, niin sanoin max 15 + koiria.

Tää tyyppi vaikutti kohtuu rennolta ja lupasi soittaa mulle maanantaina uudelleen, jotta saan tietää vuokraavatko paikkaa ollenkaan tänä kesänä ja jos vuokraavat, neuvoltetua sitten paremmin hinnoista ja muusta. Tulen siis maanantaina tänne uudelleen infoamaan mikä on tilanne.
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Suvi Lehto » 04.04.2011 18:22

Sain puhuttua uudemman kerran Asikkalan kesähostellin yhteyshenkilön kanssa ja sanoi, että leiri onnistuu kesäkuun aikana Asikkalan koulutuskeskuksen alueella, heillä on siellä yksi asuntosiipi alakerrassa jonne saa viedä lemmikkejäkin (samat tilat kuin joissa oltiin vuonna -08). Heinäkuun aikana heillä on koko mesta ihan tyhjillään joten sinne ei silloin oteta yhtään porukkaa. Sanoin että otan vielä vähän miettimisaikaa ja keskustelen collienuorten kanssa tilanteesta ja montako kiinnostunutta meillä oikeasti on, ja mikäli leiri onnistuu niin kesäkuun loppu olisi todennäköisesti varteenotettava aikavaihtoehto.

Majoitushintana sanoi sen 30e/hlö/yö, joten jos aiottaisiin olla kaksi yötä niin se olis majotuksen osalta 60e/hlö. Muistaakseni - unohdin kysyä, mutta eiköhän käytäntö ole sama - siellä on ruokailut aina tiettyinä aikoina erillisessä rakennuksesta ja ruoasta piti maksaa erikseen jonkun verran.

Meinasin että kokeilen vielä ottaa kiinni aikaisempaa nuorten pj:tä ja tiedustella (mikäli vastaa) miten viime leiriä tarkemmin hoiti.

Mutta näillä puheilla onko meillä vielä kuinka paljon kiinnostuneita?
Suvi Lehto

ViestiKirjoittaja Pauliina Halonen » 04.04.2011 20:21

Kyllä täällä voisi olla kiinnostunut :smt006 Riippuen nyt toki tarkemmasta ajankohdasta.
blogi
Pauliina Halonen

ViestiKirjoittaja Rebecca Saleh » 04.04.2011 23:50

Minuakin kiinnostaa ja ehdottomasti mukana, mikäli ajankohta on sopiva
Kotona
cpku Will to Win Fantazija "Sagur" 25.10.2004
cpku Black Sara's I Will Follow "William" 11.11.2010
cpkn Honey Melon Pinas Anthea "Cecil" 25.4.2012

http://cpkusagur.blogspot.com
Rebecca Saleh

ViestiKirjoittaja Jenna Ratia » 05.04.2011 08:54

Hyvä että tää selvisi!

En nyt tiedä, tartteeko mun edes enää kertoa tänne, että olen edelleenkin kiinnostunut... Tosiaan se kesäkuun loppu kuulostaa ihan hyvältä ajalta. Alkukesän viikonloput mulla ainakin on tässä vaiheessa jo aikalailla täynnä, tosin ainahan voi muutella. Mutta joo, ehkä järjestämisenkin kannalta se loppukuu on parempi, vähän enemmän aikaa.
Jenna Ratia

ViestiKirjoittaja Saara Vainioranta » 05.04.2011 15:08

Täälläkin olisi kiinnostusta! Jos vain aika sopii, riippuu kuinka kesätöitä kesäkuussa : )
Saara Vainioranta

ViestiKirjoittaja Sallamari Salmi » 07.04.2011 20:25

Täällä olis yks erittäin leiristä kiinnostunut! :D
Koira tosin on vielä kovin nuori joten riippuu leirin ajankohdasta.
-s. 19.o1.2o11 Clingstone's Hold On ''Taika''
Sallamari Salmi

ViestiKirjoittaja Sari Saarenheimo » 08.04.2011 12:53

Jos Savo-Karjalan alueelle ollaan mahdollisesti jossain vaiheessa järjestämässä jotain nuorten toimintaa, niin minuakin voi nykäistä mahdollisiksi auttaviksi käsiksi puuhaan. Mielelläni kyllä olisin mukana järjestelemässä kaikenlaista, jos vain ylimääräiselle käsi(ja jalka)parille on tarvetta.
Itsestäni oli niin ankeaa nuorempana, kun lähellä ei ollut oikein mitään koiratoimintaa puhtaasti nuorille, joten nyt olisi todella mukavaa olla mukana järjestämässä itse jotain!
Elämä ei mene aina suunnitelmien mukaan - mutta aina pitää olla varasuunnitelma!
Sari Saarenheimo

ViestiKirjoittaja Jenna Ratia » 27.04.2011 20:39

Tässä vaiheessa innokkaita ei näytä olevan kovinkaan montaa... Ilmaantuukohan jostain vielä lisää?

Mutta mikäli meitä tosiaan on näin vähän, kannattaako tätä pistää edes eteenpäin näin pienellä porukalla?
Jenna Ratia

EdellinenSeuraava

Paluu Nuorisopalsta