Toiveena aikuinen/nuori aikuinen sk collie

Muu keskustelu.

Valvojat: Anna Sinerheimo, Nonna Peltonen

Toiveena aikuinen/nuori aikuinen sk collie

ViestiKirjoittaja Mia Lundström » 03.03.2015 16:55

Hei kaikille :smt006

Olen jo pitkään harkinnut sileäkarvaista collieta jakamaan elämäni, kotini ja arkeni. Ensisijaisesti etsin aikuista/nuorta aikuista n. 1 - 2 v koiraa, joka jostain syystä tarvitsisi uuden kodin. Vaikka pennut ovatkin ihania naskalihampaineen ja hurlumhei-meininkineen, pääsisin ”kypsemmän” koiran kanssa nopeammin kiinni arkirutiineihin. Uhmaikä ei pelota - niitä on nähty ennenkin ja hyvin ollaan selvitty...

Asun Siuntiossa omakotitalossa ja minulla on hyvin pitkä koirakokemustausta. Olen 51-vuotias ja synnyin "suoraan kenneliin", koska äitini kasvatti mopseja ja maltankoiria. Vuodesta 1996 – 2014 minulla on ollut saksanpaimenkoiria, joista viimeinen kuoli elokuussa 2014.

Siitä lähtien olen yrittänyt elää koiratta, mutta olen huomannut olotilan itselleni täysin luonnottomaksi. Olen etsinyt sopivaa koirarotua (luonne, koulutettavuus, monikäyttöisyys, koko…) ja pitkällisen harkinnan jälkeen sileäkarvainen collie tuntuu oikealta.

Mikään vakavasti otettava koiraharrastaja en ole, vaan koira olisi mukanani kaikissa elämän tapahtumissa, juhlassa ja arjessa, kalareissuilla, mökkireissuilla, metsässä rymytessä - ja omaksi sekä koiran iloksi harrastan tokoa. Koiran kyvyistä/mieltymyksestä riippuen myös muut touhut tulevat kysymykseen. Jalostus- ja näyttelytoiminta ei ole minun juttuni; etsin perheenjäsentä jonka kanssa jakaa ilot ja surut.

Toiveissa olisi koira Uudeltamaalta, koska sopivan koiran löydyttyä haluaisin tutustua koiran lisäksi sen nykyiseen omistajaan ja elinympäristöön. Haluaisin myös, että koirasta luopunut pysyisi meihin yhteydessä ja että häntä oikeasti kiinnostaisi koiran edesottamukset myös jatkossakin.

Koiralta toivon kahta asiaa: kaikin puolin terve ja tulee toimeen kissan kanssa. Taloon muutti oma-aloitteisesti kulkukissa muutamia vuosia sitten ja se ystävystyi silloisen saku-urokseni kanssa. Kissa tuntee oman arvonsa ja vaikka se ei koiria pelkää, sillä kestää oma aikansa ennen kuin uusi kaveri pääsee sen suosioon.

Tällaista kotia olisi siis tarjolla potentiaalille kodinvaihtajalle. Kerron oikein mielelläni lisää.
Mia Lundström

Re: Toiveena aikuinen/nuori aikuinen sk collie

ViestiKirjoittaja Sari Saarenheimo » 08.03.2015 21:51

Suosittelisin sinua ihan itse oma-aloitteisesti ja henkilökohtaisesti tutustumaan kasvattajiin, ensin vaikka vähän nettisivujen kautta ja sitten vaan ihan reilusti itse yhteyttä ottamalla ja kertomalla tuon tilanteesi heille (: Joskus kasvattajille voi olla esimerkiksi palautunut nuoria aikuisia koiria, jotka etsivät uutta kotia tai he voivat tietää jonkun kasvateistaan olevan uutta kotia vailla. Aina kannattaa mieluummin olla itse suoraan yhteydessä kasvattajaan, jonka koirat ja jalostustyön kokee kiinnostavana; harvalla kasvattajalla on aikaa etsiskellä netistä koiria etsiviä ihmisiä, vaan niin päinhän se menee, että jos joku on heidän koiristaan kiinnostunut, niin heihin otetaan sitten itse yhteyttä (:

Toivottavasti löydät mieleisesi koiraystävän.
Elämä ei mene aina suunnitelmien mukaan - mutta aina pitää olla varasuunnitelma!
Sari Saarenheimo

ViestiKirjoittaja Mia Lundström » 09.03.2015 10:08

Näinhän se on.

Tällä hetkellä on yksi potentiaali koira löytynyt, mutta pidän silmäni auki ainakin toistaiseksi.
Mia Lundström

ViestiKirjoittaja donatanissim » 08.07.2015 14:54

Hei,

Suhteellisen myöhäinen vastaus, mutta oletko jo löytänyt koiran? Minulla olisi mahdollisesti koiran uudelleen sijoittaminen edessä ja juuri nimenomaan maalle arkuuden takia.

-Donata
donatanissim

ViestiKirjoittaja Mia Lundström » 09.07.2015 13:00

Hei,

Minulle tuli parivuotias valkoinenpaimenkoira. Tällä hetkellä "työstetään" sen sopeutumista ja arkuutta; joten tässä ainakin toistaiseksi työsarkaa riittää...

Toivottavasti löydät koirallesi hyvän kodin.
Mia Lundström

Paluu Yleinen